به همت دانشگاه علوم پزشکی یزد:

سمینار جامعه و سلامت روان با حضور روانپزشکان ایرانی مقیم انگلیس در یزد برگزار شد

به مناسبت هفته سلامت روان، سمینار جامعه و سلامت روان با حضور روانپزشکان، پزشکان داخلی، روسای مراکز بهداشتی درمانی و متخصصین داخلی مغز و اعصاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) همزمان با هفته  سلامت روان و با هدف ارائه الگویی جهت رفع مشکلات اعصاب و روان در گروه های مختلف جامعه، سمینار جامعه و سلامت روان با حضور روانپزشکان ایرانی مقیم انگلیس روز گشته در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد و موضوعات و راهکارهای متعدد مورد بررسی قرا گرفت.

 

مجتبی یاسینی اردکانی، رئیس انجمن روانپزشکی یزد  در این مراسم گفت: نامگذاری عنوان این سمینار با هدف توسعه رفع مشکلات اعصاب و روان از فرد به جامعه بوده و رسالت مسئولان بهداشت و روانپزشکان آن است که برنامه هایی را طراحی نموده تا دانش مردم را در خصوص بیماری های اعصاب و روان ارتقا داده تا اولا از بروز چنین بیماریهایی پیشگیری  بعمل آید و ثانیا با افزایش آگاهی شهروندان در صورت ابتلا به این بیماریها تمهیدات لازم جهت ارجاع آنان به مراکز و متخصصین اعصاب و روان فراهم آید.

 

وی افزود: کلینیک های مادر و کودک به منظور پوشش مسائل روحی و روانی مادران و کلینیک آلزایمر جهت کمک به سالخوردگان از جمله اقداماتی است که ضروری است برای پیشگیری و درمان  بیماران توسط  دانشگاه و مراکز بهداشتی راه اندازی شوند .

 

همچنین در این سمیناربه موضوعاتی مانند انگ زدایی از بیماران اعصاب و روان و راه اندازی کلینیک های ارائه خدمات با کیفیت، پیرامون بیماری های مختلف روانی مانند اضطراب، افسردگی، اعتیاد پرداخته شد.

 

لازم به ذکر است، در این سمینار از پیشکسوتان روانپزشکی استان یزد حسین صبا، محمود رفیعیان، محمد علی حرازی و علی اکبر توکلی به منظور پایه گذاری روانپزشکی علمی در استان، با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد.دانشجو

بخش نظردهی بسته شده است..