ثبت یک هفته‌ای سازمان‌های مردم نهاد در یزد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد باید اقدام به انتقال فرهنگ صحیح به جامعه کنند، از ثبت یک هفته‌ای سازمان‌های مردم نهاد محلات در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  سیدمحمد میرمحمدی در نشست مسئولان سازمان‌های مردم نهاد یزد، با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید به موضوع مشارکت صرفاً در رابطه با سمن‌ها نیست، اظهار داشت: این رویکرد همه تشکل‌ها از جمله تعاونی‌ها، سمن‌ها، صنوف، مجامع، انجمن‌ها، گروه‌ها، هیئت‌ها، کمیته‌ها و موارد مختلف دیگر که کار جمعی ارائه می‌دهند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: ما در همه این زمینه‌ها نگاه داریم و رویکردمان هم به بهبود شرایط مرتبط با همه این سازمان‌ها و گروه‌ها است.

میرمحمدی با اشاره به نقش سمن‌ها در توسعه استان که موضوع این نشست بود، گفت:  باید از این عادت که همیشه مشکلات را بیان کنیم دور شویم و علاوه بر بیان مشکلات، راهکارها را هم بیان کنیم چرا که در غیر این صورت همیشه باید برای هم مشکل بیان کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه هیچ زمانی وجود ندارد که در آن مشکلی وجود نداشته باشد، گفت: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، هدف در فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی تصریح کرد: سازمان مردم نهاد بین کسانی که روی یک هدف مشترک اعتقاد، علاقه و اشتیاق دارند، ارتباط ایجاد می‌کند تا بتوانند با یکدیگر و در کنار هم، یک هدف را محقق کنند نه اینکه یک سازمان مردم نهاد ایجاد شود که به کمک دولت نگاه کند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه هدف، وظایف، روش کار و چهارچوب سازمان‌های مردم نهاد در اساس‌نامه مشخص است، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای حرکت در مسیر خیر، سلامت، بهبود و فرهنگ اجتماع تشکیل شده‌اند نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی و درآمدزایی به وجود آورند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه اگر راه را کج برویم، نمی‌توانیم به مقصد برسیم، گفت: اینکه هر محل یک سازمان مردم نهاد قوی داشته باشد، پیشنهاد بسیار خوبی است و خوب است که در محلات یک چنین سازمان قوی داشته باشیم که بتواند امور مردم آن محل را سامان بدهد.

وی با طرح این سؤال که آیا این سازمان باید دولتی یا مردمی باشد، گفت: در هر صورت ضرورت این طرح احساس می‌شود و چنین سازمانی می‌تواند کمکی به زندگی و رفع مشکلات مردم محلات باشد.

میرمحمدی افزود: باید مسائل فرهنگی در سطح استان از طریق افراد با وجهه بالا در بین مردم و کسانی که می‌توانند برای دیگران الگو باشند، را دنبال کرد و انعکاس فرهنگ سالم در بین جامعه را به وسیله این افراد دنبال کرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مدیران از نظرات سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مشاور بهره بگیرند، خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر کسی علاقه‌مند باشد که سازمان مردم نهادی ویژه محله ایجاد کند، ما از لحاظ سرعت ثبت آن قول می‌دهیم که بیشتر از یک هفته این موضوع به طول نیانجامد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در جامعه از بیرون جامعه وارد نمی‌شود، گفت: این خودمان هستیم که باید فرهنگ‌سازی را در دستور کار خودمان قرار دهیم چرا که افراد به دیگران نگاه می‌کنند و فرهنگ را از آنها می‌گیرند.

میرمحمدی توسعه و پیشرفت هر کشور را مبتنی بر علم و دانش و پژوهش دانست و گفت: باید روی این زمینه‌ها به صورت ویژه فعالیت صورت گیرد تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: زمانی که صنایع به وظایف خود آشنا باشند و در راستای عمل به آنها به صورت درست اقدام کنند، به تعالی و رشد می‌رسند.

وی افزود: در ارتباط با تقویت سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم برنامه‌ای داشته باشیم و این را در دستور کارمان قرار می‌دهیم که چنین برنامه و استراتژی در استان تدوین شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..