مدیر خانه معدن استان یزد

بیش از ۱۲ هزار نفر از جمعیت استان یزد در صنایع معدنی فعالیت می‌کنند

مدیر خانه معدن استان یزد با اشاره به اهمیت توسعه معدن به عنوان توسعه صنعت و اشتغال پایدار در استان گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از جمعیت استان در واحدهای معدنی اشتغال دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سعید افضلی‌پور در همایش نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور که به مناسبت هفته معدن در یزد برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی معدن در اقتصاد و توسعه کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارائه راهکارهای پیشرفت بخش معدن و عوامل توسعه معدنی است.

مدیر خانه معدن استان یزد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر در زمینه حمایت از فعالیت‌های معدنی به ویژه در استان یزد، گفت: ترس از تعطیل شدن واحدهای معدنی کوچک ار جمله مهمترین دغدغه جامعه معدنی در استان یزد است.

وی استان یزد را از جمله استان‌های برتر در زمینه منابع معدنی دانست و افزود: در استان یزد بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش معدن مشغول به فعالیت هستند، که از این آمار بیش از ۱ و ۳ دهم در واحدهای معدنی خرد اشتغال دارند.

افضلی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه معدن به عنوان توسعه صنعت و اشتغال پایدار در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید برای دستیابی به این توسعه، از تمام توان و ظرفیت استفاده کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..