سریال‏های پاییزی تلویزیون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سریال‌های مناسبتی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در برنامه‌های تلویزیون پیدا کردند و کنداکتور را به کلی تغییر دادند.

به گزارش تابناک یزد، امسال اگرچه سریال‌های زیادی به مناسبت ایام محرم تولید نشد اما باز هم برنامه‌های شبکه‌های سیما تغییرات زیادی پیدا کرد. حالا بعد از اتمام روزهای تاسوعا و عاشورا وضعیت پخش سریال‌ها به روال سابق بازگشته است. در این میان بعضی از سریال‌ها ادامه قسمت‌های قبلی را روی آنتن می‌برند و بعضی هم قرار است به‌زودی جایگزین کارهایی شوند که به پایان رسیده‌اند. البته از پنج‌شنبه گذشته مینی سریال با آخرین نفس‌هایم ساخته سامان سالور هم روی آنتن رفت و شب گذشته آخرین قسمتش را هم پخش کرد. آنچه می‌خوانید تدارک تلویزیون برای این شب‌های پاییزی است.

شبکه یک
آمین
شبکه اول سیما که سریال «آمین» را مدتی است در جدول پخش خود دارد، تنها شبکه‏ای است که پس از اتمام دهه اول محرم، سریال جدیدی را برای پخش در نظر گرفته است. این شبکه تصمیم دارد پس از اتمام سریال پلیسی «آمین»، «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را جایگزین آن کند. قسمت شانزدهم سریال ۱۹ قسمتی «آمین» که به خاطر فرا رسیدن عاشورای حسینی به مدت سه روز در پخش آن وقفه ایجاد شده بود، از دیشب به آنتن شبکه یک برگشت. سریال آمین در شب‌های گذشته مخاطبان قابل توجهی را به‌دست آورد و مضمونش توانست مخاطب را ترغیب کند تا کار را قسمت به قسمت به تماشا بنشینند.
کارگردان: بهرنگ توفیقی، بازیگران: داریوش فرهنگ، امین حیایی، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، آشا محرابی، سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، خاطره حاتمی، محمدرضا داوودنژاد، مهدی محرابی، یوسف تیموری و مهرناز مهر آراء.

نفس گرم
پخش این سریال از شنبه نهم آبان از شبکه یک آغاز خواهد شد. این سریال مضمونی اجتماعی دارد و بازیگر نقش اصلی آن مرجانه گلچین است. این بازیگر که طی چند سال اخیر بیشتر در کارهای کمدی حضور داشته در این مجموعه نقش جدی و متفاوتی را بازی کرده است. سریال نفس گرم بعد از مجموعه‏های «گل‏های گرمسیری»، «جراحت» و «شیدایی» چهارمین سریال تلویزیونی محمدمهدی عسگرپور است که سیدمحمود رضوی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.
این مجموعه براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر پور و طلا معتضدی در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه یک تهیه و تولید شد.
کارگردان: محمد مهدی عسگر پور،بازیگران: حامد کمیلی، مرجانه گلچین، محمود پاک‏نیت، رامین راستاد و. . .

شبکه دو
کیمیا
شبکه دو سیما همچنین پس از وقفه‏ای چند روزه در پخش سریال ۱۰۰ قسمتی «کیمیا» به خاطر فرا رسیدن عاشورای حسینی، از یکشنبه، سوم آبان ماه پخش مجدد این سریال را شروع کرد. مجموعه تلویزیونی «کیمیا» کاری از گروه فیلم و سریال است که براساس فیلمنامه‏ای از مسعود بهبهانی‏نیا ساخته‏ شده است. این سریال در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‏ جنگ و زمان حال روایت می‏شود و حدود ۳۶۰ کاراکتر وجود دارد که از این بین، ۴۰ نفر آنها، کاراکترهای مهم و تاثیرگذار هستند و از بازیگران حرفه‌ای برای ایفای نقش استفاده شده است، زیرا شخصیت‏های اصلی قصه به شمار می‏روند. همچنین در فیلم از افراد محلی هم که دارای استعداد هستند، استفاده شده است.
کارگردان: جواد افشار، بازیگران: حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، نیکی کریمی، حامد بهداد، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‏نیا، گلاره عباسی، پوریا پور سرخ، حسن جوهرچی، سیدمهرداد ضیایی، رضا توکلی، عطا عمرانی، مهدی پاکدل، سودابه بیضایی، مهدی سلطانی، محمدرضا شریفی‏نیا، بیوک میرزایی، گلوریا هاردی.

شبکه سه
آسمان من
سریال آسمان من در ایام نوروز از شبکه افق در ۱۵ قسمت پخش شد و حالا مدیران شبکه سه تصمیم گرفته‌اند این سریال را از این شبکه روی آنتن ببرند. این سریال هم پربازیگر است و در آن چهره‌های زیادی به‌عنوان بازیگر حضور دارند. این سریال داستان جذابی دارد و شاید بتوان گفت از سوژه بکری برخوردار است. محمدرضا آهنج کارگردان این سریال معتقد است که آسمان من فضای نو و بدیعی دارد و برای اولین بار روی صفحه تلویزیون به این موضوع نگاه می‏شود و در بخش‏هایی از سریال اتفاقاتی نمایش داده می‏شود که برای مخاطبان جذاب است از جمله می‏توان به سقوط هواپیما و مسائل بعد از آن اشاره کرد.این کارگردان می‌گوید که توجه به اینکه چنین فضایی در سینما و تلویزیون ایران تجربه نشده با مشکلات مختلفی روبه‏رو بودیم، اما تلاش کردیم با توجه به ایده‏هایی که داریم، جلو برویم و مشکلات را پشت‏سر بگذاریم.

وی می‏افزاید: دلیل پذیرش من هم برای کارگردانی این سریال فضای انسانی حاکم بر آن است زیرا داستان خیلی خوب و شیوا روایت شده است. ترکیب قصه انسانی با فضاهای نو به جذابیت‏های سریال افزوده است. مجموعه تلویزیونی «آسمان من» که قصه آن از سال۶۳ آغاز می‏شود در ۲۹ قسمت ۵۰ دقیقه‏ای داستان تلاش‏های پرفراز و نشیب اشخاصی بی‏ادعا را روایت می‏کند که با قبول خطرات و به خطر انداختن جان خود سفری ایمن را برای مسافران هواپیما فراهم می‏کنند.
کارگردان: محمد رضا آهنج، بازیگران: حامد بهداد، امین حیایی، پژمان بازغی، رحیم نوروزی، سروش صحت، عمار تفتی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی و چکامه چمن ماه و. . .

بخش نظردهی بسته شده است..