بهره‌برداری از دو طرح نوآورانه در یزد

no-thumbs

دو طرح "استخراج نانو ذرات صمغ عربی جهت استحکام بخشی اسناد کاغذی" و "ساخت پیلوت سیستم گرمایش و سرمایش طبیعی اتاق با استفاده از دیوار ترومبی" با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "اعظم سهیلی پور" مجری طرح استخراج نانو ذرات صمغ عربی در مورد این طرح نوآورانه گفت: با توجه به این که طی فرآیند ساخت کاغذ ماشینی با استفاده از خمیر چوب، کاغذهایی نامرغوب تولید می‌شود و این کاغذها در معرض عوامل محیطی، زرد، ترد و شکننده می‌شوند، مشکلاتی برای جامعه‌ی مرمت و افراد مرتبط با آنان ایجاد می‌کند.

وی افزود: این طرح که در حال حاضر با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله بهره‌برداری رسیده، توانسته با تلفیق علوم جدید مانند فناوری نانو و علوم سنتی مانند به کارگیری صمغ عربی، کاغذ با کیفیت تولید کند.

"مهران ربانی" مجری طرح ساخت پیلوت سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز با بیان این که سیستم‌های حاضر از نوع سیستم های غیرفعال هستند، خاطرنشان کرد: در این سیستم با استفاده از انرژی خورشیدی به گرمایش و سرمایش یک اتاق تست پرداخته شده است.

این محقق جوان با بیان این که از اجزا مهم این سیستم دیوار ترومبی است، تصریح کرد: این نوع دیوار تکنیکی برای دریافت شارژ حرارتی خورشید و انتقال آن به فضای داخل ساختمان از طریق انتقال حرارت جابجایی، هدایت و تشعشع، عمل می‌کند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..