۱۴۰نفر در یزد به علت تصادف جان خود را از دست دادند

no-thumbs

دبیر شورای ترافیک استان یزد با اشاره به نصب حدود ۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در مناطق مختلف شهر یزد گفت: روند نصب این دوربین‌ها در سطح شهر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رضا یادگاری در نشستی خبری با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین عوامل تصادفات در استان یزد، سرعت غیرمجاز است، اظهار داشت: برای کنترل سرعت در یزد، ۳۹ دوربین ثبت تخلف و ۵۹ دوربین ترافیکی در سطح شهر یزد نصب شده و روند نصب این دوربین‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تصادفات استان یزد ریشه در عوامل انسانی دارد، عنوان کرد: ۱۲ درصد علت تصادفات نیز عامل جاده، ۱۰ درصد عامل وسیله نقلیه و هشت درصد نیز عامل محیطی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری در مجموع ۱۴۰ نفر در استان یزد به علت تصادف جان خود را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد آمار تلفات انسانی معادل ۶۱ نفر در تصادفات مربوط به تصادفات درون‌شهری است که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی یادآور شد: از ۶۱ تصادف منجر به فوت در تصادفات درون‌شهری، ۳۵ مورد مربوط به موتورسواران بوده است که این آمار قابل تامل است.

یادگاری، کشته‌شدگان تصادفات برون‌شهری استان یزد را نیز ۷۹ نفر اعلام کرد و افزود: اصلی ترین عوامل تصادفات برون‌شهری به ترتیب مربوط به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، نقص فنی وسیله نقلیه و … بوده است.

دبیر شورای ترافیک استان یزد، بیشترین آمار تصادفات را مربوط به استان یزد دانست و افزود: بعد از یزد، اردکان و میبد بیشترین آمار را در بروز تصادفات به خود اختصاص داده‌اند و در زمینه تصادفات منجر به فوت نیز بعد از یزد، اردکان در رتبه بعدی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از وضعیت راه‌های استان یزد اظهار داشت: میزان خطوط راه‌آهن در استان یزد ۸۸۰ کیلومتر و میزان راه‌های آسفالته در حوزه راه و شهرسازی استان یزد چهار هزار و ۴۴۷ کیلومتر است
منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..