موزه های استان یزد؛معرف فرهنگ و تمدن گذشتگان

no-thumbs

در استان یزد بیست و چهار موزه در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ذاکری نیا عنوان کرد: یکی از مراکز مهم در جذب توریست، موزه ها هستند و ایجاد موزه، نشان هویت ملی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی یزد افزود: موزه ها فضایی مناسب برای آشنایی نسل جوان با تمدن و هویت تاریخی و فرهنگی گذشتگان است و در واقع یک مرکز آموزشی محسوب می شود.

وی اظهار داشت:  این مکان های فرهنگی می توانند به عنوان یک نهاد آموزشی مطرح باشند تا ارزشهای گذشته را به خوبی معرفی کنند و اگر هدف آموزشی نداشته باشند فقط به عنوان محلی برای نگهداری اشیاء می باشند که توسعه و پیشرفتی به همراه ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موزه ها در اصل آیینه تمام نمای تاریخ، فرهنگ، اعتقادات، باورها و ابعاد مادی و معنوی زندگی انسانهاست گفت: موزه، مجموعه را چنان در معرض نمایش قرار می دهد که بازدید کنندگان علاوه بر تفرج خاطر به سوی بهره گیری علمی نیز هدایت می شوند.

ذاکری نیا ادامه داد: موزه های مردم شناسی استان هم نمایانگر علایق بومی و سنتی است و تواناییهای دینی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و هنری را معرفی می کند.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در استان یزد ۲۴ موزه فعال می باشند که از این تعداد هشت موزه به عنوان موزه مردم شناسی دایر استو یازده موزه نیز در مرکز استان قرار دارد. همچنین یازده موزه متعلق به این اداره کل می باشد و موزه کتیبه های تاریخی نیز در سال گذشته در مرکز بافت تاریخی و در محل خانه تاریخی نواب وکیل راه اندازی گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..