اهمیت ساخت مجتمع آب آشامیدنی فهرج

no-thumbs

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع تأمین آب آشامیدنی فهرج با عنوان طرح ولایت یک، به بیان اهمیت این مجتمع برای آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری «محمدرضا حاتمی» افزود: کار ساخت این مجتمع روستایی با هدف بهبود شرایط توزیع و اصلاح شبکه توزیع آب روستای فهرج و به طور کلی ذخیره و انتقال و توزیع عادلانه آب از سال۹۰ آغاز شد و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این شبکه آب مورد نیاز در ۳ روستای فهرج، مزرعه شهدا و مزرعه علی آباد دشتی با ۷۳۴ خانوار و جمعیتی معادل ۲۹۰۳ نفر را تامین می‌کند. وی با بیان این‌که منابع تأمین آب این طرح آب انتقالی به استان است، افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهبود شرایط آبرسانی روستاها، به دلیل تأمین آب شهرک‌های مسکونی الحاقی به روستا حائز اهمیت است.
مدیرعامل آبفار یزد گفت: اجرای این طرح همچنین در انتقال آب مورد نیاز مصارف شرب تعداد قابل توجهی از صنایع شهرک صنعتی واقع در حاشیه محور ارتباطی روستا موثر است.
وی تاکید کرد: ساخت این مجتمع آبرسانی از لحاظ زیست‌محیطی نیز با توجه به ساخت تأسیسات جدید و اصلاح شبکه توزیع آب، شرایط روستاها را بهبود بخشیده است.

بخش نظردهی بسته شده است..