مددجویان بهزیستی یزدبه سمت اشتغال هدایت شوند

no-thumbs

استاندار یزد گفت: باید با هدایت افراد زیر پوشش بهزیستی به سمت اشتغال و تدارک سهام برای آنها از طریق سرمایه گذاری در واحدهای سودآور، زمینه استقلال مالی این افراد را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی در نخستین نشست شورای مشارکتهای مردمی با بهزیستی در سالجاری با قدردانی از خیران فعال در این حوزه اظهار کرد: در امور خیری داشتن تفکر مشارکتی اهمیت زیادی دارد چرا که همه شگفتی ها و موفقیت ها از جمله انقلاب اسلامی و دفاع از کشور حاصل مشارکت مردم است.

وی افزود: توجه به تفکر مشارکتی و امور خیری در استان یزد مطلوب است و شاهد کمک های مختلفی در نقاط مختلف استان در راستای بهبود زندگی مردم و افراد بی بضاعت هستیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: کمک های دولتی و غیردولتی ۶ ماهه نخست امسال در حوزه بهزیستی یزد به ترتیب ۲۰ و ۶۰ میلیارد ریال بوده که مشارکت سه برابری مردم نسبت به کمک های دولتی را نشان می دهد.
میرمحمدی افزود: در صورتی که این مشارکت ها متمرکز شود توانایی بیشتری برای خدمت ایجاد می کند چرا که فعالیت های پراکنده در برخی مواقع نمود ندارد یا نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود.
وی تصریح کرد: باید با پشتیبانی از افراد زیر پوشش بهزیستی و هدایت به سمت اشتغال، متکی به خودشان شوند البته در مواردی که این افراد توانمندی کار ندارند باید با کمک های بیمه ای و درمانی زمینه آرامش آنها در زندگی فراهم شود.
استاندار یزد همچنین با اشاره به اهمیت بیمه تامین اجتماعی و خود اشتغالی مددجویان زیر پوشش بهزیستی، گفت: باید با سرمایه گذاری در واحدهای سودآور، برای این افراد سهام تدارک دیده شود تا از سود آن به استقلال مالی برسند.
میرمحمدی با قدرانی از خیرانی که تامین هزینه های احداث مجتمع رفاهی مددجویان بهزیستی در مشهد و بخشی از جهیزیه این مددجویان را متقبل شده اند افزود: باید کرامت و بزرگواری در مددجویان زیرپوشش بهزیستی تقویت شود.
در این نشست جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد گزارشی از فعالیت ۶ ماهه نخست سالجاری این اداره کل ارایه و احکام پنج عضو حقیقی شورای مشارکتهای مردمی با بهزیستی توسط استاندار اهدا شد.
اعضای شورای مشارکت های مردمی استان یزد را استاندار، امام جمعه، شهردار، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) و پنج نفر از معتمدان محلی به انتخاب مدیر کل بهزیستی تشکیل می دهند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..