راه قاری مهاجر الی الله ادامه دارد:

«مهدی شایق» بر کرسی استادی مرحوم «حسن دانش» تکیه زد

مدیر دارالقرآن استان یزد از ادامه تشکیل جلسات هفتگی قرآن مرحوم «حسن دانش» با حضور «مهدی شایق» نفر اول مسابقات بین‌المللی تونس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از  فارس، حجت الاسلام «علی محمد رضایی» مدیر برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح لبیک یا حسین (ع)، گفت: ۱۰ هیأت مذهبی به عنوان سهمیه این استان منظور شده بود که علاوه بر آن‌ها ۱۰ هیأت دیگر در سطح شهرستان‌های استان یزد اقدام به اجرای این طرح در ایام دهه اول محرم داشتند.

رضایی همچنین به تشکیل دوره‌های تربیت معلم قرآن اشاره و تصریح کرد: ۱۰ دوره تربیت معلم قرآن کریم در سطح این استان از اوایل سال جاری آغاز شد و مراحل اولیه ثبت‌نام و اخذ آزمون ورودی نیز انجام شد که امیدواریم تا پایان سال نیز در حد مطلوبی این دوره‌ها برگزار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل جلسات هفتگی قرآن مرحوم دانش یادآور شد: در جلسات هفتگی که مرحوم دانش اداره می‌کرد، تعداد زیادی نوجوان و جوان مورد تعلیم قرار می‌گرفتند که طی هماهنگی با مدیر مؤسسه قرآنی طلایه داران آوای وحی که مرحوم دانش نیز عضو هیأت امنای این مؤسسه بود و  این جلسه تحت نظارت این مؤسسه فعالیت داشت، مقرر شد تا «مهدی شایق» نفر اول مسابقات بین‌المللی تونس در سال ۹۲ که از فعالان قرآنی و دارای خصوصیات اخلاقی نظیر مرحوم دانش است، این جلسه را اداره کند.

مدیر برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در این باره افزود: مقرر شد تا جلسات قرآن مرحوم دانش، همچون گذشته در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار شود و امیدواریم این جلسه با حضور دانش‌آموختگان قرآنی همانند گذشته با جدیّت و باشکوه برگزار شود و راه آن مرحوم همچنان استمرار داشته باشد.

 حسن دانش متولد ۱۳۶۵ بود که امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان مقام نخست را کسب کرد و در فاجعه منا به دیدار حق شتافت.

بخش نظردهی بسته شده است..