اجرا۴۶۴ طرح تا پایان سال در روستاهای استان یزد

no-thumbs

معاون فنی و عمرانی دفتر امور روستایی استانداری یزد گفت: از ابتدای سال تاکنون 160طرح در روستاهای استان اجرا شده که این تعداد تا پایان سال به 464 طرح می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد یارمند افزود: خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت دولت به روستاها بویژه در حوزه تولید و ایجاد اشتغال طرحهای خوبی برای روستاها تعریف شده است.

وی افزود: سال گذشته تنها با ۴۰میلیارد ریال بیش از ۴۰۰ طرح را در روستاهای استان اجرا کرده است.
معاون فنی و عمرانی دفتر امور روستایی استانداری یزد اضافه کرد: در سال گذشته نیز در تمامی روستاهای استان بین یک تا سه طرح اجرا کردیم که در نوع خود در استان بی سابقه بود و این کارها با بودجه اندک دهیاری ها و شوراها محقق شد.
یارمند درباره طرح منظومه های روستایی نیز گفت: این طرح که در روستاهای هدف گردشگری اجرا می شود در دو مرحله مصوب شد در مرحله اول ۵۰روستا و در مرحله دوم ۴۵روستا و در مجموع ۹۵روستا با قابلیت و امکانات جذب گردشگر شناسایی شدند.
این مسئول افزود : معاونت گرشگری این روستاها را مصوب و ابلاغ کرد و هم اکنون با کمک سازمان میراث فرهنگی و معاونت توسعه روستایی یکسری اعتبارات عمرانی برای شکل گیری زیرساختهای طرحهای گردشگری این روستاها در نظر گرفته می شود.
معاون اداره کل امور روستایی استانداری یزد تصریح کرد: این اعتبارات به افزایش سطح درآمد روستاها و روستاییان کمک خواهد کرد.
یارمند در این خصوص مهمترین نقاط قوت اقتصادی گردشگری روستایی را فروش محصولات کشاورزی، تولید و فروش صنایع دستی، ایجاد فرصت های اشتغال برای ساکنان ، تشکیل و توزیع متعادل سرمایه های عمومی در روستاها و بهبود توسعه طرحهای روستایی عنوان کرد.
از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود ۱۸ درصد در ۱۱۴۳ روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..