رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد:

طرحهای نیمه تمام در یزد نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: 214 طرح نیمه تمام استان با پیشرفت 80 درصد با تسهیلات 5هزار میلیارد ریالی می تواند زمینه اشتغال هفت هزار نفر را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حمیدرضا نصیری زاده در نشست تبیین طرح های دولت برای تحرک بخشی به تولید و اشتغال با تبیین طرح های دولت در ابعاد زمانی کوتاه مدت و بلندمدت در قالب برنامه ششم توسعه کشور این برنامه ها را حمایت از بنگاه های بزرگ، حمایت از طرح های کوچک و طرح های خاص عنوان کرد.

وی افزود: طرح های دولت برای حمایت از صنایع، تأمین مالی و تخفیف مالیاتی شرکت های خصوصی صادر کننده، تأمین مالی و حمایت از شرکت های دولتی صادر کننده، تنزیل اوراق مالی بنگاه ها و توسعه بازار بدهی، تأمین سرمایه در گردش بنگاه ها با فعال سازی ابزار خرید و فروش، تأمین مالی و حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی، انتشار اوراق مشارکت، خزانه و صکوک به میزان ۱۱۰میلیارد ریال و انتشار اوراق مرابحه برای تأمین نقدینگی بنگاه های بزرگ دولتی و غیر دولتی است.
رئیس سازمان مدیریت استان یزد ادامه داد:دولت در برنامه خود در قبال طرح های کوچک در نظر دارد تا با تامین تسهیلات ارزان قیمت، حدود ۱۰۰۰ طرح کوچک و متوسط متعلق به بخش غیردولتی را با پیشرفت ۸۰ درصد به اتمام برساند.
به گفته نصیری زاده ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این خصوص ۲۰۰۰هزار میلیارد ریال یارانه سود پرداخت خواهد کرد تا این طرح ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.
این مسئول با بیان اینکه بخش صنعت کشور در سال های ۷۹ تا ۸۳ دوران شتاب و نرخ دو رقمی رشد را تجربه کرده است، گفت: بخش صنعت پس از سال ۸۳ رشد تقریبا ثابتی داشت و از سال ۸۹ تا ۹۱ رشد منفی در پیش گرفت.
وی یادآور شد: دولت در این طرح سراسری و در خصوص اجرای طرح های خاص، اتمام طرح های آبرسانی به شهرها و روستاها، توسعه کشت گلخانه ای و پرورش آبزیان را دستور کار دارد.
رئیس سازمان مدیریت استان یزد اضافه کرد: عملیات آبرسانی به شهرها با امضای تفاهم نامه ای میان سازمان مدیریت، وزارت نیرو و بانک های سپه و پارسیان به اجرا در خواهد آمد تا ضمن آبرسانی به شهرها و روستا و خرید لوله، مسائل و مشکلات واحدهای معدنی سنگ آهن و واحدهای فولادی بهبود یابد.
نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برش استانی این طرح ها در حوزه صنعت استان تصریح کرد: هم اکنون ۲۱۴ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد نیازمند تسهیلات است.
وی افزود: این طرح ها با تسهیلات حدود ۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال ۷ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین با اشاره به برنامه های دولت در حوزه کشاورزی استان نیز گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی، تغییر رویکرد کشاورزی استان از حالت سنتی به روش گلخانه ای بیش از پیش ضرورت یافته است.
این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، مدیران کل دفتر اقتصادی، اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، مدیران شرکت آب منطقه ای، برق منطقه، مدیر بورس، سرپرستان بانک ها و جمعی از مسئولان اقتصادی استان برگزار شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..