ضرورت تاسیس پایگاه انتقال خون در ابرکوه

no-thumbs

فرماندار ابرکوه گفت: باتوجه به استقبال مردم در اهدای خون و همچنین بعد مسافت این شهرستان تامرکز استان تاسیس پایگاه انتقال خون در این منطقه بسیار ضروری و حیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،سید نبی رسولی اظهار کرد: برای این مرکز ساختمانی تملک شده و بیش از هشت نفر از کادرشبکه بهداشت ودرمان نیزآموزشهای لازم را فرار گرفته اند.

وی افزود: درایام سوگواری سید سالار شهیدان فقط دریک روز با استقرار پایگاه انتقال خون استان یزد درابرکوه مردم این شهرستان ۱۳۶واحد خون را به این پایگاه اهدا کردند.
به گفته وی در حالی که برای اهداء خون مردم بخش بهمن ابرکوه نیز اعلام آمادگی کردند اماپایگاه سیار انتقال خون استان به این بخش نرفت.
فرماندار ابرکوه ادامه داد: درصورتی که این پایگاه سیار بیش از سه روز دراین شهرستان حضور داشت زمینه اهداء بیش از یکهزار واحد خون وجود داشت .
نماینده عالی دولت درابرکوه اضافه کرد: هم اکنون مردم بیشتر برای اهدای خون خود ، به پایگاه انتقال خون یزد ، شیراز ، آباده ، اقلید و صفاشهر مراجعه می کنند.
رسولی بابیان اینکه مردم شهرستان ابرکوه از مسوولان استان انتظار دارند بزودی پایگاه انتقال خون دراین شهرستان دایرشود تصریح کرد: سالهای گذشته پایگاه انتقال خون آباده درایام تاسوعا وعاشورا به ابرکوه اعزام می شدندو مردم این شهرستان استقبال خوبی در اهداء خون داشتند.
جمعی از مردم نیکوکار که هرچند ماه خون خود را اهداء می کنند با مراجعه به خبرنگار ایرنا گفتند: پایگاه سیار انتقال خون یزد پیشتر درزمان معینی در ساختمان سابق جمعیت هلال احمر ابرکوه برای خونگیری مستقر بود که مدتی است این خونگیری تعطیل شده است ولذا مسئولان باید در فکر چاره ای برای رفع این مشکل باشند و اهداء کنندگان خون را از این سرگردانی رهایی بخشند.
شهرستان ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..