بهزیستی: مهدهای کودک دوزبانه نداریم

no-thumbs

.مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه دستورالعملی مبنی بر صدور مجوز مهدهای کودک دو زبانه در دستور کار بهزیستی وجود ندارد، گفت: دریافت شهریه اضافی برای مهدهای دو زبانه تخلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) آرزو ذکایی فر افزود: مهدهای کودکی در تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند بصورت تمام وقت و نیمه وقت فعالیت می کنند و در این میان چیزی به عنوان مهد دو زبانه نداریم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی برای تاسیس مهد کودک دو زبانه مجوزی صادر نمی کند، گفت: تعداد اندکی مهد در گذشته مجوز گرفته اند که این مهدهای کودک نیز تحت عنوان دو زبانه حق دریافت شهریه اضافی را ندارند.

مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی به مهدهای شبانه روزی نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از مادران در شیفت شب کارخانه ها و برخی مشاغل فعالیت می کنند به همین دلیل نیاز به این دارند که کودک خود را در مراکزی نگهداری کنند برهمین اساس بهزیستی اقدام به راه اندازی مهدهای کودک شبانه کرده است که تاکنون نیز تعدادی مهد در برخی از استانها فعال هستند.

ذکایی فر با اشاره به محتوای آموزشی مهدهای کودک نیز اظهار داشت: دو محتوای آموزشی برای مهدهای کودک تدوین شده یکی محتوای آموزشی با رویکرد دینی و دیگری محورهای رشد و تکامل همه جانبه کودکان است که این محتوا در غالب دستورالعمل آموزشی به تمامی مهدهای کودک سراسر استانها ابلاغ شده است و باید آن را اجرایی کنند.

به گفته وی ، علاوه بر مهدهای عنوان شده ، مهدهای قرآنی و روستا مهدها نیز از سوی سازمان راه اندازی شده است که در سال جاری نیز در جهت توسعه آنها اقدام خواهیم کرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..