ثبت نام۵ هزار زائر یزدی برای اربعین حسینی

no-thumbs

مدیر حج و زیارت یزد گفت: تاکنون افزون بر پنج هزار زائر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  علی اصغر شریفی  با اشاره به آغاز پیش ثبت نام پیاده روی اربعین اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی از ۱۵ شهریور آغاز شده است.

وی بابیان اینکه هم اکنون شرکت در پیش ثبت نام محدودیت زمانی ندارد ادامه داد: متقاضیان می توانند برای انجام پیش ثبت نام خود به سامانه ww.samah.hag.ir مراجعه کنند.
شریفی ادامه داد: انجام پیش ثبت نام برای شرکت در راهپیمایی اربعین ضروریست و تنها کسانی که در سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دهند می توانند در ایام اربعین راهی عتبات شوند.
مدیر حج و زیارت استان تصریح کرد: زائران باید برای زیارت عتبات عالیات عراق فقط با گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال ۹۴ وارد کشور عراق شوند.
مدیرحج و زیارت استان یزد تصریح کرد: درشش ماهه نخست امسال یازده هزارو۳۲۶ زائردر قالب ۳۰۰ کاروان به صورت هوائی و زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدندکه از این تعداد ۲۰۸ کاروان به صورت هوائی و ۹۲کاروان به صورت زمینی بودند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد هم گفت: امسال مسئولیت برگزاری کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی به ستاد بازسازی عتبات عالیات محول و مقرر شده تا تمام ادارات و اقشار مختلف مردم در این راستا ستاد را یاری کنند.
محمدرضا جعفری خرمی درگفت و گو با ایرنا تصریح کرد: در خصوص تشریک مساعی استان یزد نسبت به برگزاری مراسم زیارت اربعین حسینی درکربلای معلی تمهیدات لازم گرفته شده است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد باهمکاری هیات رزمندگان اسلام برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) موکب هایی در کربلا برپا می کندو تلاش دارد طی چند روزحضور زائران درعراق ، روزانه بیش از یک میلیون پرس غذا بین زائران توزیع کند.
این مسوول با اشاره به اینکه اقلامی مانند فرش، پتو، موکت، ملحفه و مواد غذایی از قبیل گوشت قرمز ومرغ، حبوبات، قند و شکر، وسایل آشپزی و ظروف یک بارمصرف برای زائران در نظر گرفته شده است افزود:خیرین می توانند نذورات خود را به دفاتر ستاد عتبات عالیات درسطح استان تحویل دهند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزدخاطرنشان کرد: مردم مومن استان یزد سال گذشته بیش از چهار میلیارد ریال نذورات خود را برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی اهدا کردند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..