شرایط جدید ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی

no-thumbs

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، درخواست ممنوعیت خروج تنها برای بدهکاران بانکی تا میزان بدهی خاصی صادر می شود. بانک مرکزی این میزان را برای اشخاص حقیقی معادل سه میلیارد ریال یا بالاتر و برای اشخاص حقوقی معادل پنج میلیارد ریال یا بالاتر در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به وضع کنونی کشور و در جهت نیل به اهداف والای اقتصاد مقاومتی و همچنین برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رونق در فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و بازرگانی، بانک‌مرکزی در جهت اجرای لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانک‌ها مصوب ۲۰ اردیبهشت ۵۹ ضمن تأکید بر لزوم اجرای دقیق و کامل مفاد بخشنامه شماره ۹۲.۱۹۶۲۹۱ مورخ دوم مهر ۹۲ این بانک، بند سوم این بخشنامه درباره حدنصاب بدهی اشخاص بدهکار به منظور اعمال ممنوعیت خروج از کشور اصلاح شد.


در این بخشنامه به بانک ها الزام شده تا هرگونه اقدام برای وصول مطالبات معوق را در وهله اول با پیگیری و مذاکره با بدهکاران و در صورت به نتیجه نرسیدن، با مراجعه به مراجع قضایی و ثبتی انجام و از اعمال ممنوعیت خروج از کشور افراد تاحد ممکن اجتناب کنند.

این بخشنامه که به شماره ۹۲.۱۹۶۲۹۱  مورخ دوم مهر ۹۲ به شبکه بانکی ابلاغ شده، در جهت سیاست بانک مرکزی برای کاهش تدریجی دامنه اقدام مستقیم در اعمال ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران بانک‌هاست.

بخش نظردهی بسته شده است..