فرماندار یزد در جمع دبیران دبیرستان نمونه ملک ثابت مطرح کرد:

ضرورت برنامه ریزی در راستای توانمند ساختن دانش آموزان در عرصه های مختلف

فرماندار یزد گفت: بحث ارتقاء توانمندی های دانش آموزان یزدی و آماده نمودن آن ها برای قبول مسئولیت در آینده باید از اولویت های مهم مدارس باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، نشست شورای دبیران دبیرستان نمونه ملک ثابت یزد با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش، عضو شورای اسلامی شهر یزد، جمعی از مسئولین، پیشکسوتان و معلمین این مدرسه برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فرهنگیان و با تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته شده در این مدرسه اظهار داشت: موفقیت های دبیرستان نمونه ملک ثابت در زمینه های مختلف نشان از هوشمندی و تدبیر کادر مدیریتی مدرسه و تلاش معلمین است.

فرماندار یزد با بیان اینکه دبیرستان های شبانه روزی علاوه بر وظایف سایر مراکز آموزشی باید به دنبال پر نمودن وقت دانش آموزان در مابقی اوقات شبانه روزی باشند افزود: در این مدارس از وظایف خانواده ها کاسته شده و مدارس باید به لحاظ پرورشی و تربیتی برنامه هایی را برای دانش آموزان تدوین نموده و اجرا کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با اشاره به ۲۱ سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری افزود: این صدرنشینی پیاپی موجب افتخار و مباهات هر یزدی است و اما موضوعی که باید در کنار این موفقیت مدنظر قرار گیرد بحث ارتقاء توانمند سازی دانش آموزان و آماده نمودن آن ها برای قبول مسئولیت در آینده است.

وی با تأکید به اینکه شهرستان یزد در آینده نیازمند مدیران متعهد و متخصص است خاطرنشان ساخت: شهرستان یزد به لحاظ صنعتی،‌ گردشگری و درمانی دارای ظرفیت های قابل توجهی است، که ضروری است برای تقویت این ظرفیت ها در آینده، از هم اکنون دانش آموزان در زمینه های مختلف مهارت های لازم را کسب نمایند.

" شاکری شمسی " همچنین اضافه کرد: متآسفانه علی رغم تأکیدات دین مبین اسلام و احادیث و روایات ائمه معصومین موضوع معرفی کتاب در بسیاری از ابعاد زندگی مغفول مانده است، که باید برای رفع این مشکل به هر بهانه ای کودکان، نوجوانان و جوانان را به خواندن کتاب تشویق و ترغیب نماییم.

فرماندار یزد در پایان از آمادگی کامل فرمانداری یزد برای مرتفع نمودن مسائل مراکز آموزشی خبر داد و تصریح کرد: می توان با تعامل بین بخشی و استفاده از امکانات و خدمات دستگاه های دولتی و بخش خصوص بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات مدارس را مرتفع نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..