مرمت ۱۴ اثر تاریخی در شهر باستانی مهریز

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مرمت و بهسازی ۱۴ اثر تاریخی در شهرستان باستانی مهریز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  محمدمهدی شرافت اظهار داشت: مهریز از جمله شهرستان‌های قدیمی و باستانی در استان یزد است که تعداد قابل توجهی اثر تاریخی و طبیعی در آن وجود دارد و قدمت برخی از آنها به قبل از تاریخ میلادی می‌رسد.

وی عنوان کرد: وجود برج و باروهای قدیمی، آب انبارها، باغ‌های زیبا و تاریخی، خانه باغ‌ها و ده‌ها اثر و جاذبه تاریخی و طبیعی این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری نه تنها در استان یزد بلکه در منطقه جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

شرافت تصریح کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیار در این شهرستان، مرمت برخی آثار تاریخی را ضروری کرده بود به همین دلیل ۱۴ اثر تاریخی در مناطق مختلف شهرستان مهریز مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: برای مرمت و بهسازی این ۱۴ اثر بالغ بر ۹ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بناها به صورت امانی، پیمانی و مشارکتی مورد مرمت، بهسازی و بازسازی قرار گرفته است.

شرافت از جمله آثار مرمت و بازسازی شده به قلعه گردکوه، حمام تاریخی هنزاء، محوطه سازی درخت چنار کهنسال روستای تنگ چنار و مجموعه مهرپادین اشاره کرد و افزود: این بناها به صورت مشارکتی با دهیاری و شهرداری به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: به منظور تأمین امکانات لازم برای بازدید گردشگران، زیرساخت روستاهای نمونه گردشگری سریزد، منشاد همچنین کمپینگ ولایت تنگ چنار با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

شرافت اظهار داشت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از این اعتبار نیز صرف نورپردازی باغ جهانی پهلوان پور، برج آسیاب ریگ، آب انبار ملاقدیری و آب انبار سردرب حمام بغدادآباد شده است.

وی ادامه داد: خانه های مشارکتی، قلعه طزنج، آسیاب آبی میرزا نصرالله و حمام منشاد نیز از دیگر بناهایی هستند که در شهرستان مهریز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..