فرماندار یزد خواستار شد:

زمینه های لازم برای حضور کلیه افراد در انتخابات باید فراهم شود

فرماندار یزد گفت: ضروری است دست اندرکاران امر انتخابات ساز و کارهای لازم را به نحوی در نظر بگیرند تا مردم از برگزاری انتخابات کمال رضایت را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تسلیت ایام محرم الحرام و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با بیان اینکه باید با ایجاد روحیه صمیمت و همدلی باید انتخاباتی را برگزار نماییم که به نفع مردم و کشور باشد اظهار داشت: هیأت های اجرایی و نظارت در امر انتخابات دارای نقاط مشترک بوده و تنها وجه افتراق آنها همان چیزی است که در قانون مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم به عنوان یکی از اهداف حاکمیت بوده و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است گفت: ضروری است دست اندرکاران امر انتخابات ساز و کارهای لازم را به نحوی در نظر بگیرند تا مردم از برگزاری انتخابات کمال رضایت را داشته باشند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با تأکید به اینکه تمام افرادی که توانایی و صلاحیت لازم را برای کاندیداتوری دارند می توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تصریح کرد: هیچ شخصی به هیچ وجه اجازه ندارد تا افراد را برای ثبت نام برای نامزدی در این انتخابات منع نماید.

" شاکری شمسی " اقتدار کشور و نظام را گره خورده به حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات دانست و خاطرنشان ساخت: باید تلاش نماییم تا زمینه را برای حضور حداکثری فراهم نموده و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باید حتی افرادی که نقدی نیز دارند اجازه حضور در صحنه بزرگ انتخابات را داشته باشند.

فرماندار یزد در ادامه با اعلام اینکه حرکت مجریان امر انتخابات در شهرستان یزد براساس قانون بوده و رأی مردم را به عنوان حق الناس می دانند اضافه کرد: انتخابات بر اساس چارچوب زمان بندی ارسالی از ستاد انتخابات کشور و قوانین ، مقررات و بخشنامه های ذیربط است و ملاک ما در این دو انتخابات نیز رعایت کامل قوانین و مقررات می باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث انتخابات در شهرستان یزد اظهار داشت: با دستور وزیر محترم کشور ستاد انتخابات در استان و به تبع آن شهرستان یزد تشکیل شده است.

فرماندار یزد افزود: شهرستان یزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های یزد و اشکذر است که نشان از حجم بالای کار دارد.

" شاکری شمسی " توجه به بحث آموزش را به عنوان یکی از رویکردهای مهم ستاد انتخابات شهرستان یزد برشمرد و اظهار داشت: در امر انتخابات به بحث آموزش توجه ویژه ای داریم و در این زمینه کلیه برگزار کنندگان امر انتخابات باید در دوره های آموزشی شرکت نموده و قوانین را فرا بگیرند.

فرماندار یزد از بررسی شعب اخذ رأی شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای مهرماه کار بررسی نقاط قوت و ضعف شعب آغاز شده که تاکنون بالغ بر ۱۸۰ شعبه مورد بازدید کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بازدیدها امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، دسترسی به اینترنت، وضعیت عمومی،‌دسترسی هر چه بهتر مردم به شعب و … مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد.

" شاکری شمسی " تصریح کرد: انتخابات یکی از اموری است که در مجموعه وزارت کشور نقش ها و شرح وظایف افراد به خوبی در آن مشخص شده است.

فرماندار یزد در پایان با اعلام اینکه فرمانداری و هیأت اجرایی آماده هر گونه همکاری با سایر هیأت های نظارت و بازرسی خواهد بود اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و همراهی بتوانیم زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و باشکوه باشیم.

 در ادامه رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ به عنوان " سال دولت و ملت،‌ همدلی و همزبانی " گفت: در انتخابات های هفتم اسفندماه سال جاری همچون انتخابات های گذشته به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی،‌ قانونمند و با حضور حداکثری هستیم.

" احمد هژبری" اظهار داشت: حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات از ویژکی های ممتاز انتخابات ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بعضاً نیز بی نظیر است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد در پایان با مهم دانستن اجرای قانون در تمامی مراحل انتخابات تصریح کرد: در تمامی انتخابات هایی که برگزار شده رأی مردم به عنوان حق الناس بوده و احترام به آرای اکثریت نیز مورد توجه بوده است.

در این جلسه هر یک از اعضای ستاد انتخابات شهرستان و هیأت نظارت به ارائه دیدگاه های خود در خصوص مباحث پیش روی انتخابات پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..