مددجویان کمیته امداد یزد هزار مترمربع فرش بافتند

no-thumbs

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از بافت بیش از هزار مترمربع فرش دستباف در شش ماهه نخست سال جاری توسط مددجویان کمیته امداد استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،محمد زارع میرک‌آباد اظهار داشت: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این منطقه بوده که به نسل امروز منتقل شده و مورد استقبال مردم به ویژه روستاییان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.

زارع اظهار داشت: در سال شش ماهه سال ۹۴، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد، ۲۵۲ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۳۷۶ مترمربع فرش بافتند.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد، این تعداد فرش توسط خریداران بازار داخلی و همچنین توسط مرکز خریداری شده است.

وی یادآور شد: در این مدت، ۶۹۵ طرح قالیبافی توسط مددجویان یزدی اجرایی شده که تحویل مواد اولیه بافت فرش، آموزش و پرداخت وام از جمله اقدامات کمیته امداد استان برای بافندگان زیر پوشش بوده است.

 
منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..