رشد ۸۲ درصدی خرید محصولات کشاورزان یزدی

no-thumbs

مدیر کل تعاون روستایی استان با اشاره به خرید بیش از 67 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولیدی استان توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در شش ماهه نخست امسال، از رشد 82 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "علی جهازی" در این رابطه تصریح کرد: شبکه تعاونی‎‎های روستایی و کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان می‌کند.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری مقدار ۶۷ هزار و ۳۲۵ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولیدی استان را خریداری کرده که شاخص‌ترین این محصولات شامل ۲۶ هزار و ۴۷۸ تن محصولات لبنی، یک هزار و ۹۸۰ تن مرغ، ۹ هزار و ۵۲۷ تن جو، ۱۱ هزار و۶۹۳  تن انواع ذرت، سه هزار و ۹۶۸ تن سویا، یک هزار و ۹۸۸ تن  خیار سبز و هشت هزار و ۳۹۳ تن سبوس است.

مدیر کل تعاون روستایی استان خاطرنشان کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان در سال جاری مقدار  9 هزار و ۶۷۹ تن گندم را نیز به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه خریداری کرد.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۶۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی هم در غرفه‌های دائمی و موقت شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان عرضه شد.

جهازی در این خصوص اظهار کرد: شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به عنوان مهمترین متولی تأمین اغلب نیازمندی‌های اساسی روستاها در کشور با نیم قرن تجربه به عنوان حلقه اتصال تولید به بازار مصرف، گام مؤثری را در شکوفایی اقتصاد روستاها بر می‌دارد.

وی ادامه داد: از نمودهای تاثیر مثبت تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی، ایجاد غرفه‌های دائم و موقت عرضه محصولات در جهت کاهش فاصله عرضه محصول از تولید به دست مصرف کننده، حذف واسطه‌ها و افراد سود‌جو است.

جهازی اعلام کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان با ۱۰۱ شرکت تعاونی و اتحادیه و با بیش از ۱۰۷ هزار نفر عضو از طریق ۹۹ غرفه دائم در سطح استان، طی شش ماهه نخست سال جاری مقدار ۶۳۷ تن انواع محصولات کشاورزی را به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه کرده است.

مدیر کل تعاون روستایی استان همچنین به حضور فعال شبکه تعاون روستایی استان در سطح نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در این مدت شبکه تعاون روستایی استان نسبت به ایجاد، راه‌اندازی یا مشارکت در سه مرکز عرضه موقت در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اقدام کرده است.

وی در ادامه نیز از برگزاری ۱۴ عنوان دوره آموزشی ویژه اعضا، ارکان و کارکنان اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی روستایی، کشاورزی، زنان، تولید و نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی استان یزد در نیمه اول امسال خبر داد  و گفت: در راستای ارتقاء سطح آگاهی‏های عمومی و تخصصی اعضای شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در این مدت بیش از ۶۰۰ نفر با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های آموزشی نظیر مهارت‌های بدو خدمت، نحوه کار با نرم‌افزار مالی سیترا، آسیب‌شناسی مسایل و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی، آشنایی با قوانین بیمه و آشنایی با نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تغذیه انواع دام را کسب کردند.

جهازی در پایان با تاکید بر این که آموزش از زیرساخت‌های اصلی در توانمند‌سازی نیروهای انسانی به شمار می‌رود، اظهار کرد: در زمینه آموزش کارکنان سازمان تعاون روستایی استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ عنوان دوره آموزشی با موضوعاتی نظیر نحوه حسابرسی تشکل‌ها، مدیریت رفتار سازمانی، آسیب‌شناسی نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی، ارتباطات رسانه‌ای به صورت حضوری و مجازی ویژه کارکنان سازمان برگزار شده که در مجموع ۲۹ نفر روز، آموزش کارکنان صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..