تنها۶درصد ورزشکاران یزدی بیمه ورزشی می‌شوند

no-thumbs

تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری 33 هزار و 369 نفر اعلام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) براساس اعلام کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان یزد، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد در شش ماهه نخست سال‌جاری ۳۳ هزار و ۳۶۹ نفر بوده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۸۵ نفر ورزشکار مرد و ۱۲ هزار و ۴۸۴ نفر زن بوده‌اند.

بر همین اساس، رشته‌های فوتبال با هفت هزار و ۹۱۶ ورزشکار سازمان یافته، همگانی با پنج هزار و ۴۹۲ نفر، والیبال با سه هزار و ۵۸۸ ورزشکار، ژیمناستیک با دو هزار و ۴۷۰ و کاراته نیز با دو هزار و ۲۹۴ ورزشکار، بیشترین ورزشکار بیمه شده‌ی ورزشی را دارند.

در مقابل هیات‌های ورزش‌های سه گانه و بولینگ و بیلیارد با سه نفر بیمه شده ورزشی، گلف با دو نفر، اسکی با یک ورزشکار و ورزش‌های هاکی و قایقرانی بدون ورزشکار سازمان یافته هستند.

این آمارها نظر به اهمیت موضوع بیمه ورزشی ورزشکاران استان که تعداد آنها به بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز می‎‎رسد، بسیار پایین و سئوال برانگیز است.

"حمید رضا فلاح نژاد" رییس هیات پزشکی ورزشی استان یزد در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، با تایید آمارهای ارائه شده توسط کمیته خدمات درمانی این هیات ورزشی، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از هیات‎‎های ورزشی و ورزشکاران تا زمان اعزام به مسابقات و عضویت تیم ملی، توجه و اهتمام لازم به بیمه ورزشی ندارند در حالی که بسیاری از همین ورزشکاران در هنگام مصدومیت و هزینه‎‎های بالای درمانی به شدت از نداشتن پوشش بیمه‎‎ای ناراحت و گلایه‎‎مندهستند.

وی همچنین از عدم توجه باشگاه‌داران و مسئولان اماکن ورزشی به بیمه ورزش ورزشکاران گلایه کرد و افزود: تعریف ۱۵ هزار تومانی بیمه ورزشی در مقابل نرخ تورم بسیار ناچیز است و این در حالی است در هنگام مصدومیت کمک زیادی به ورزشکار به لحاظ مالی خواهد شد و از این طریق می‎‎توان کلیه هزینه‎‎های درمانی ورزشکار را پرداخت کرد.

فلاح نژاد با اشاره به اقدامات نظارتی هیات پزشکی ورزشی در قبال بیمه ورزشی ورزشکاران گفت: متاسفانه برخی از باشگاهداران در این زمینه همچنان کوتاهی می‎‎کنند و در هنگام بروز حادثه برای ورزشکار برای حفظ تخفیفات بیمه‎‎ای خود از ارائه خدمات بیمه‎‎ای خوداری می‎‎کنند و خانواده‎‎ها نیز به دلیل عدم آشنایی با این موضوع، مجبور هستند که خود هزینه‎‎های درمانی ورزشکارشان را به دوش بکشند.

وی اظهار کرد: هیات پزشکی ورزشی استان در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه به ورزشکاران بیمه شده‌‌ی مصدوم خسارت پرداخت کرده است.

این مسئول با اشاره به این که استان یزد بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار دارد، آمار پایین بیمه شدگان وررزشی استان در شش ماهه اول سالجاری را به دلیل عدم آشنایی خانواده‌‌ها از اهمیت موضوع بیمه فرزندانشان در هنگام ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد که با شروع مسابقات در نیمه دوم سال شاهد افزایش تعداد بیمه شدگان ورزشی استان به بیش از ۶۰ هزار نفر باشیم.

وی با بیان این که این موضوع یک مشکل کشوری است، تاکید کرد: استان یزد علی رغم پوشش شش درصدی پوشش بیمه ورزشی، جزو استان‌‌های برتر کشور در این حوزه محسوب می‌‌شود.

فلاح‎‎نژاد در پایان نیز از خانواده‎‎ها خواست تا در هنگام ثبت نام فرزندانشان در باشگاه‌‌ها و تیم‎‎های ورزشی، حتماً از مسئولان باشگاه یا تیم پیگیر بیمه ورزشی آنها نیز باشند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..