مراسم شام غریبان امام حسین (ع) در بقاع متبرکه یزد

no-thumbs

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه یزد از برگزاری مراسم شام غریبان امام حسین (ع) در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: امشب همزمان با سراسر کشور، مراسم شام غریبان امام حسین (ع) در امامزاده‌های شاخص استان یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم به شکل ویژه در امامزاده سید جعفر (ع) و امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر مراسم ویژه سوگواری، سخنرانی، مداحی و حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول همچنین از برگزاری مراسم‌های ویژه در عصر عاشورا در امامزاده سیدجعفر (ع) یزد خبر داد و گفت: این برنامه‌ توسط هیئت‌های عزاداری تدارک دیده شده که تعزیه‌گردانی، مداحی، سینه‌زنی و حضور دسته‌های عزاداری از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های یزد خاطرنشان کرد: در این خیمه‌ها مبلغان اعزامی از قم ضمن ارائه مشاوره، به سئوالات و شبهات مذهبی مراجعه‌کنندگان نیز پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه امروز ظهر، نماز ظهر عاشورا نیز به نحو بسیار گسترده و باشکوهی در سراسر استان یزد برگزار شد، افزود: در همه بقاع متبرکه، تدارک و پیش‌بینی برگزاری نماز، راس اذان صورت گرفته بود و عزاداران حسینی امروز نماز ظهر عاشورا را با شکوه ویژه‌ای در جوار امامزاده‌ها، با تأسی به نماز ظهر عاشورای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار کردند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..