دارالعباده یزد درعاشورای حسینی در سوگ وماتم

no-thumbs

همزمان با عاشورای حسینی سراسر استان یزد در ماتم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشست و ندای لبیک یا حسین(ع) در استان یزد طنین‌انداز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) هیئت‌های سینه زنی وزنجیر زنی استان یزد امروز، هم‌زمان با عاشورای حسینی، از ساعت‌های ابتدایی روز در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کردند.

عزاداران سینه زن با حضور در مسجد حظیره به عزاداری پرداخته و با سردادن ندای لبیک یا حسین(ع)، در سوگ مظلومیت سالار شهیدان و هفتاد و تن از یاران با وفای ایشان گریستند.

امروز مساجد، حسینه‌ها و امامزادگان استان یزد میزبان عزاداران به ویژه جوانان دارالعباده و عاشق اهل بیت(ع) بود، که با حضور پرشور خود در بین هیئت‌های عزاداری به سوگواری عاشورای حسینی پرداختند.

عزاداران حسینی در استان یزد امروز هم‌زمان با فرارسیدن زمان نماز ظهر، به تأسی از امام حسین(ع) نماز ظهر عاشورا را با حضور پر شور خود اقامه کردند

حرکت کاروان‌های نمادین اسراء ونخل برداری از دیگر برنامه‌های ویژه روز عاشورا در یزد است، که با شور و حرارت حسینی در بین مردم استان دارالعباده انجام می‌شود.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..