جاذبه قوی مراسم مذهبی در گردشگری مذهبی در یزد

no-thumbs

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از تشکیل کمیته گردشگری مذهبی برای بهره‌برداری از ظرفیت های گردشگری مذهبی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمصطفی فاطمی گفت: بسیاری از آیین‌های عزاداری مردم استان به ویژه در ایام عزاداری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که این وضعیت، نشان‌دهنده خاص بودن و اهمیت این مراسم در کشور است.
 

وی وجود آستان مقدس امامزادگان(ع)، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، آداب و رسوم مذهبی و قرار گرفتن استان در مسیر جاده ولایت را از ظرفیت‌های مذهبی استان برای رونق گردشگری عنوان کرد.

 

 
این مسئول اظهار کرد: برای معرفی این جاذبه‌ها و رونق گردشگری، ایجاد تورهای مذهبی با همکاری دفاتر خدمات شهر و راهنمایان گردشگری در استان دنبال شده است.

 

 
فاطمی با اشاره به اهمیت برپایی تور برای این جاذبه‌ها، گفت: متاسفانه این ظرفیت‌های مذهبی تاکنون به خوبی به گردشگران علاقه‌مند معرفی نشده است.

 

 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری تورهای آشناسازی راهنمایان گردشگری و تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات سفر از همه استان‌های کشور برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان خبر داد.

 

 
وی از دیگر اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان به مستندسازی و تصویربرداری از این جاذبه‌ها و استقبال گردشگران خارجی برای حضور در این اماکن و مراسم اشاره کرد.

 

 
فاطمی با اشاره به تلاش انجام شده برای رونق گردشگری مذهبی استان بر پایه ظرفیت‌های مذهبی افزود: قطعا هیچ‌یک از استان‌های کشور به اندازه استان یزد برای گردشگران مذهبی جذابیت‌های آیینی نخواهد داشت.

بخش نظردهی بسته شده است..