معاون موسسه تنظیم نشر و آثار امام در یزداعلام کرد:

ائمه اطهار، انسان های مافوق هستند نه مافوق انسان/ امام حسین نیازی به توصیفات غیرواقعی از کربلا ندارد

معاون امور بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: ائمه اطهار انسان های مافوق هستند، نه مافوق انسان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد مقدم چهارشنبه شب در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء در منطقه صفائیه یزد یکی از آفات و آسیب‌های اعتقادات دینی را غلو کردن درباره شخصیت‌ها و بزرگان دینی عنوان و تصریح کرد که این اقدامات می‌تواند جوانان ما را از دین دور کند.

وی در این رابطه به دیدگاه علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار اشاره کرد و گفت: علامه می‌فرماید غلو کردن نسبت به ائمه اطهار از نظر اسلام و آموزه‌های دینی مردود است و هیچگاه حتی مورد تایید امامان نبوده است.

محمد مقدم افزود که طبق فرمایش قرآن، حضرت محمد نیز بشری مانند شما بوده که به او وحی می‌شده است.

 

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در ادامه سخنان خود با انتقاد از استناد به روایات بدون تطبیق با آیات الهی گفت: برخی روایات مغایر با عقل و بینش صحیح اسلامی است که طرح آنان موجب وهن اسلام می‌شود.

حجت الاسلام مقدم با قرائت آیه ادعُ إِلىٰ سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ، دعوت پیامبر گرامی اسلام را بر اساس حکمت دانست و قران را کتاب هدایت انسان‌ها توصیف کرد و گفت: ما آن خدایی را می‌خواهیم که خدای علی و فاطمه است، خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است. خدایی که ما را دوست دارد و او که ما را بهشتی می‌خواهد.

 

این پژوهشگر دینی با اشاره به اقدام پیامبر پس از فتح مکه و نامگذاری آن روز به یوم المرحمه گفت: این تفکر می‌تواند در قلب‌ها نفوذ کند و دنیا را به حرکت درآورد، و تفکر داعش و القاعده قطعا گسترش اسلام را به دنبال نخواهد داشت.

وی با انتقاد از برخی توصیفات پیرامون حادثه کربلا گفت: امام حسین و حضرت زینب به افزودن پیرایه‌های غیرواقعی به وقایع کربلا نیازی ندارند.

 

دکتر مقدم با اشاره به برخی مطالب سخنرانان درباره آب طلب کردن امام حسین، آن را مغایر با کرامت و شخصیت حضرت عنوان کرد و گفت اینگونه سخنان موجب وهن شخصیت امام است.

وی، پیامبر اکرم و ائمه اطهار را انسان‌های بزرگی توصیف کرد که انسان مافوق هستند نه مافوق انسان.

 

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام در پایان سخنان خود با طرح این پرسش که آیا ادیان الهی برای تعالی بشر آمده‌اند یا برای حفظ دین آفریده شده‌اند، گفت: دین آمده است تا انسان را تربیت کند و پیامبران مربیان بشر هستند، اگر دین بتواند نیازهای فطری و نیازهای درونی انسان را پاسخگو باشد، یقینا ماندگار خواهد بود.

این مراسم باحضور استاندار یزد و جمعی از مردم همراه بود.

بخش نظردهی بسته شده است..