تداوم روند نزولی قیمت گوشت مرغ در یزد

no-thumbs

مشاور رییس سازمان و رییس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره کاهش حدود 700 تومانی قیمت گوشت مرغ در چند روز گذشته، احتمال تداوم این روند نزولی را دور از ذهن ندانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  "سید حسین بخشایش" گفت: بازار مرغ از اواخر ماه مرداد و ابتدای شهریور دستخوش تغییر قیمت شده و روند افزایش قیمت تا اوایل مهر ماه ادامه داشته است که با پایین آمدن قیمت نهاده‎‎ها، توزیع مرغ منجمد و همچنین افزایش میزان جوجه‎‎ریزی در ماه گذشته، قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته به شکلی که طی چند روز گذشته حدود ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش داشته و احتمال تداوم آن دور از ذهن نیست.

وی افزود: میزان تولید مرغ در سال ۹۳ حدود ۴۸ هزار تن بوده در حالی که در این سال، استان با مصرف ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن، حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن مازاد بر مصرف داشته که به استان‎‎های همجوار صادر شده است.

بخشایش با برشمردن ویژگی‌‌های بازار و تنوع طلب بودن آن، گفت: هر چند نیمی از مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان می باشد و به استان‎‎های دیگر صادر می شود اما از سویی دیگر بخشی از نیاز داخلی استان نیز از استان‌‌های شمالی و مشهد تأمین می‌‌شود که البته دلیل آن ناشی از  تبلیغات این نوع محصول و در بعضی از مواقع قیمت پایین‌‌تر آنهاست.

وی استان‎‎های شمالی را عمده صادر کننده مرغ به استان معرفی کرد، چنانچه در پنج ماهه اول امسال از استان‎‎های گیلان و مازندران ۹۰۵ تن مرغ و از مشهد  3.5 تن مرغ وارد استان شده است.

این مقام مسئول در پاسخ  به شایعات صادرات مرغ زنده به استان‌‎های همجوار و واردات این نوع مرغ به داخل استان گفت: به هیچ وجه مرغ زنده را از دیگر استان‎‎ها تأمین نمی‎‎کنیم و فقط به صورت محدود آن هم فقط ۲۰۰ تن به استان کرمان صادر می‎‎شود که معادل حدود یک میلیون مرغ زنده است.

مشاور رییس سازمان جهادکشاورزی استان در مورد وضعیت مرغ در ماه محرم نیز گفت: با توجه به تولید مرغ و همچنین تنوع غذاهای طبخ شده در ماه محرم پیش بینی می‎‎شود مشکلی از بابت تأمین و توزیع این محصول نداشته باشیم و قیمت‎‎ها هم نوسان چندانی نداشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..