ورزش نابینایان یزد همچنان چشم‌انتظار سالن

no-thumbs

با وجود گذشت چهار سال از آغاز ساخت تنها سالن اختصاصی ورزش نابینایان استان یزد، این سالن هم‌اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ورزش استان یزد به جز چند رشته‌ ورزشی، در بسیاری از رشته‌های ورزشی درخشش‌های لازم را نداشته است ولی معلولان استان در بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله در ورزش‌های نابینایان، تاکنون در عرصه‌های مختلف به خوبی خودشان را نشان داده‌اند.

 

ورزش نابینایان استان یزد افتخاراتی متعددی مانند افتخارآفرینی در مسابقات شنای نابینایان آسیا، قهرمانی در رقابت‌های شطرنج کشور، سومی رقابت‌های گلبال کشور و مدال‌آوری در مسابقات پاورلیفتینگ کشور را در کارنامه‌ خود دارد ولی با گستردگی فعالیت‌ در رشته‌های مختلف ورزشی، هنوز هم از داشتن یک مکان تمرینی اختصاصی محروم است.

 

البته تنها سالن اختصاصی این هیات ورزشی نیز که از چهار سال پیش کلنگ‌زنی شده است، هنوز در مراحل اولیه عملیات اجرایی خود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد راه زیادی تا بهر‌ه‌برداری دارد.

 

«عباس دشتی»، رییس هیات ورزش نابینایان استان یزد در این‌باره اظهار کرد: این سالن اختصاصی به مساخت هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی به مدت دو سال در اواخر عمر دولت دهم به دلیل کمبود اعتبارات، متوقف ماند ولی در دولت یازدهم با تخصیص اعتبار مجدداً ساخت آن از سر گرفته شده است.

 

وی پیشرفت فیزیکی این سالن را در حال حاضر ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت این طرح که شامل یک سوله بزرگ برای ورزش‌های گلبال، فوتسال و شطرنج به همراه رختکن و بخش اداری است، اختصاص یافته ولی تکمیل آن به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

 

دشتی ابراز امیدواری کرد با تکمیل این سالن ورزشی و از محل اجاره سانس‌های ورزشی آن، بتوان هیات ورزشی نابینایان استان را به استقلال مالی نیز رساند.

 

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران نابینای استان هم‌اکنون در یک سالن اجاره‌ای در منطقه آزاد شهر تمرینات ورزشی خود را انجام می‌دهند ولی هر لحظه امکان پس گرفته شدن این سالن از طریق مناقصه وجود دارد.

 

به گفته رییس هیات نابینایان استان، در حال حاضر ۱۲۰ نابینای این استان به امر ورزش مشغول هستند و تاکنون موفقیت‌های زیادی را در مسابقات ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

 

دشتی معتقد است با تکمیل این سالن ورزشی و رفع مشکل بزرگ نداشتن فضای مناسب برای این قشر، نابینایان بیشتری به سمت ورزش سوق خواهند یافت.

 

البته «مسعود شریعی» مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در گفت‌وگو با ایسنا منطقه یزد، با اشاره ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی نابینایان استان در حاشیه میدان صنعت نیز تصریح کرد: ایجاد فضاهای اختصاصی ورزشی برای گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان و بیماران خاص از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است.

 

وی اظهار کرد: تقویت ورزش‌های همگانی و قهرمانی در بین اقشار خاص جامعه از جمله نابینایان، می‌تواند الگوی موثری برای جلب مشارکت همه اقشار جامعه به سمت ورزش باشد.

 

شریعتی در پایان نیز با اشاره به این نکته که یکی از مشکلات نابینایان در استفاده از فضاهای ورزشی، دسترسی نامناسب به آنهاست، از توجه این اداره کل به تامین دسترسی نابینایان سراسر استان به تنها سالن اختصاصی نابینایان در میدان صنعت خبر داد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..