دومین گروه رالی گردشگران اروپایی وارد ایران شد

no-thumbs

‌مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: دومین گروه رالی گردشگران اروپایی در ایران و اولین در خراسان جنوبی، وارد کویر لوت (دهسلم) شد و مورد استقبال کلیه اهالی خونگرم این روستا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حسن رمضانی اظهار کرد: این گروه گردشگری ۳۰ نفره که غالبا از اساتید و محققان دانشگاه‌های کشور متبوعه خود هستند، به وسیله ۱۹ دستگاه خودرو از مرز بازرگان وارد کشور شده و پس از عبور از استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان و یزد وارد استان شده و در تاریخ ۹ آبان از کشور خارج می‌شوند

وی با بیان اینکه ملیت‌های این گروه گردشگری اروپایی بیشتر از کشورهای آلمان، فرانسه و پرتغال است، افزود: تمام تمهیدات لازم برای انجام میزبانی شایسته از این گردشگران انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: هر گردشگر خارجی ظرفیتی برای معرفی تاریخ، فرهنگ و نقش سازنده ایران اسلامی در طول تاریخ است.

رمضانی ادامه داد: مدت اقامت این گروه از روز سه‌ شنبه ۲۸ مهرماه تا ۲ آبان ماه است و بازدید از روستا و آشنایی با آداب و رسوم ساکنان کویر، بازدید از صنایع دستی منطقه، آشنایی با نحوه امرار و معاش و کشاورزی مردم، اجرای مسابقات سافاری در کویر و اسکی روی شن و همچنین رصد ستارگان را از مهمترین برنامه های این گردشگران در کویر دهسلم است.

وی یادآور شد: این دومین مسابقات رالی با حضور گردشگران اروپایی در ایران است و اولین برنامه در ایران طی سال گذشته در سمنان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی همچنین از مقدمات انجام ثبت جهانی کویر دهسلم نهبندان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده شهرستان نهبندان طی هفته آینده میزبان کارشناسان ارزیاب یونسکو از کشورهای نیوزلند و تونس خواهد بود که از منطقه بازدید خواهند کرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: روستای دهسلم از روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی و از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان است که در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب این شهرستان و همچنین در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد .

بخش نظردهی بسته شده است..