گزارشی خبری:

ورزشگاه بزرگ یزد؛ طرحی در سایه/ نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل مجموعه/فعال شدن ۴۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان یزد

شروع بدون حساب و کتاب طرح‌های عمرانی در دولت گذشته، به بر جای گذاشتن میراث طرح‌های نیمه‌تمام در کشور منجر شده که از جمله این طرح‌های نیمه‌تمام در استان یزد ورزشگاه بزرگ یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری اما مشکل طرح ورزشگاه بزرگ یزد تنها کمبود اعتبار نیست. این طرح که فارغ از کمبود اعتبار در کشور آغاز شده حتی فاقد مصوبه ماده۲۱۵ برای جلب اعتبارات ملی است و همین موضوع باعث شده است که تامین اعتبار این طرح بزرگ ورزشی به صورت پازل و در قالب تعریف طرح‌های کوچک‌تری دنبال شود.
در طرح ورزشگاه بزرگ یزد بیش از ۴۰‌فضای ورزشی جانمایی شده است، اما این روزها این طرح در حال قطعه‌قطعه شدن است تا شاید بتوان در قالب طرح‌های کوچک‌تری از جمله ساخت سالن ورزشی، استخر، پیست‌های مختلف و غیره برای آن اعتبار جذب کرد وگرنه جذب اعتبار برای طرحی که برای تکمیل آن به بیش از ۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است، از محالات به نظر می‌رسد.
در شرایطی که سرانه ۶۲ سانتی‌متری فضاهای ورزشی، استان را در زمره شش‌استان برتر کشور قرار داده سهم ناچیز شهر یزد، کمترین سرانه فضاهای ورزشی استان را به این شهر اختصاص داده است.

نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل مجموعه
قطعا بهره‌برداری از فضاهای ورزشی مجموعه بزرگ ورزشی یزد، تاثیر بسزایی در افزایش این سرانه دارد اما مدیرکل ورزش و جوانان استان عقیده دارد که اگر بخواهیم ورزشگاه بزرگ یزد را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم به اعتباری ۱۰۰‌میلیارد تومانی نیاز است اما می‌توان فضاهای نیمه‌کاره آن را با ۸‌میلیارد تومان تکمیل کرد.
«مسعود شریعتی» می‌افزاید: با توجه به وضعیت نامناسب اعتبارات دولتی، طرح جدیدی در مجموعه بزرگ ورزشی شهر یزد آغاز نمی‌شود و تمام تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام این مجموعه است.
وی ادامه می‌دهد: امسال برای اولین‌بار در تاریخ ورزش استان، مصوبه خاصی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این مجموعه گرفته شد و در پاسخ به درخواست ۵ میلیارد تومانی استان برای تکمیل آن، با پرداخت ۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه به این مجموعه ورزشی موافقت و اعتبار آن ابلاغ شده است.
این مسئول یکی از نقایص شروع به ساخت این مجموعه بزرگ ورزشی را نگرفتن مصوبه کمیسیون ماده ۲۱۵ برای دریافت اعتبارات ملی عنوان می‌کند و می‌افزاید: این طرح هیچ ردیفی برای دریافت اعتبارات ملی ندارد از این رو مجبور شدیم به صورت طرح به طرح، تکمیل آن را دنبال کنیم.
شریعتی از جمله طرح‌های نیمه تمام این مجموعه بزرگ ورزشی را ساخت پیست‌های سرپوشیده دو میدانی و دوچرخه‌سواری معرفی می‌کند و می‌افزاید: تنها برای تکمیل این ۲ پیست ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با تاکید بر این‌که در دولت جدید با جذب اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل برخی از طرح‌های ورزشی این مجموعه تلاش شده است، ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد که با تخصیص ۸ میلیارد تومان بتوانیم بقیه طرح‌های نیمه تمام مجموعه بزرگ ورزشی شهر یزد به جز پیست‌های سرپوشیده را تکمیل کنیم.

جانمایی ۴۰ فضای ورزشی در مجموعه
رئیس گروه نظارت فنی بر سالن‌های ورزشی استان نیز درباره طرح ورزشگاه بزرگ یزد می‌گوید: این طرح شامل ۴۰‌فضای ورزشی است که عملیات عمرانی ۱۱‌فضای ورزشی آن در حال انجام است.
«سعید شریفی‌فرد» می‌افزاید: پیست دوچرخه‌سواری سرپوشیده با ۳۵‌درصد پیشرفت فیزیکی، سالن دو میدانی سرپوشیده با ۱۰‌درصد پیشرفت فیزیکی و پیست موتوسواری با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این مجموعه در حال ساخت است.
وی پیشرفت فیزیکی سایت تیراندازی مجموعه بزرگ ورزشی شهر یزد را ۲۰‌درصد اعلام می‌کند و می‌گوید: تاکنون ۳‌باب سالن ورزشی در این مجموعه ساخته شده و سالن چهارمی نیز با پیشرفت ۶۰‌درصدی در حال ساخت است.
این مسئول همچنین از ساخت ۲‌باب استخر شنا در این مجموعه خبر می‌دهد و می‌افزاید: یک استخر شنای دیگر نیز با پیشرفت ۶۵ درصد در حال ساخت است.
شریفی‌فرد ادامه می‌دهد: با توجه به تخصیص اعتبارات درخواستی استان به این مجموعه، امیدواریم کار ساخت سالن ورزشی و استخر شنای نیمه کاره ورزشگاه بزرگ یزد به پایان برسد.
وی با بیان این‌که مجموعه ورزشگاه بزرگ یزد با ۱۴۲هکتار وسعت در حاشیه جاده کنارگذر یزد در حال ساخت است، می‌گوید: عملیات ساخت این مجموعه از سال۸۶ آغاز شده است و تکمیل آن از محل اعتبارات استانی دنبال می‌شود.

مکث
فعال شدن ۴۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان
مدیر کل ورزش و جوانان استان اعلام می‌کند: ۸۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان وجود داشت که ساخت ۴۰ طرح نیمه تمام آن با جذب اعتبار در دولت جدید، فعال شد. «مسعود شریعتی» می‌افزاید: سال گذشته عملیات ساخت ۹ طرح از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی استان به پایان رسید و امیدواریم ۷ طرح نیز در سال جاری تکمیل شود. وی با اشاره به اتمام ۲ طرح نیمه تمام ورزشی در سال جاری این طرح‌ها را شامل سالن‌های ورزشی روستاهای سخوید در شهرستان تفت و فتح‌آباد در شهرستان خاتم معرفی می‌کند. این مسئول می‌گوید: امسال ۵ طرح نیمه تمام ورزشی دیگر از جمله سالن‌های ورزشی روستاهای ده عرب و اسفندآباد در شهرستان ابرکوه، احمدآباد جلگه بهاباد، سالن ورزشی و استخر شنای مجموعه بزرگ ورزشی یزد به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..