رشد ارزش کالای صادراتی از گمرک یزد

no-thumbs

مدیرکل گمرک یزد از رشد 9 درصدی ارزش و 21 درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  سیداصغر چاوشی زاده گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۸۰ هزار و ۹۸۷ تن کالا به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۷۰ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد همچنین تعداد اظهارنامه های صادراتی گمرک استان یزد در این مدت را ۱۴ هزار و ۵۸۳ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد اظهارنامه های صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می دهد.
چاوشی زاده قیمت هرکیلو کالای صادراتی گمرک استان یزد در ۶ ماهه نخست سال جاری را ۳۲ سنت ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی در عین حال تنوع کالاهای صادراتی گمرک استان یزد در این مدت را ۱۱۸ قلم عنوان کرد که به ۵۳ کشور مختلف جهان صادر می شود.
چاوشی زاده ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۷ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۴۹ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۰۳ دلار از گمرکات مختلف به خارج از کشور صادر شده که سهم استان یزد از این میزان از حیث وزن۳۲/ ۲ و از نظر ارزش۷/ ۱ درصد است.
مدیرکل گمرک استان یزد تعداد ردیف تعرفه صادراتی گمرک استان یزد در این مدت را ۱۴۲ تعرفه عنوان و تصریح کرد: کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدروکربن، میلگرد، نایلون، پسته و مغز پسته، سیم و کابل، اکسید مولیبدن، سنگ مصنوعی و ظروف شیشه ای به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک استان یزد در ۶ ماهه نخست سالا جاری است.
چاوشی زاده در ادامه به کاشی و سرامیک به عنوان اولین کالای صادراتی گمرک استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۷۰ هزار و ۴۲۳ تن کاشی و سرامیک به ارزش ۱۷۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۹۳۳ دلار از استان یزد به خارج کشور صادر شده است که از حیث وزن ۸۷ و از نظر ارزش ۶۱ درصد کل صادرات استان یزد را تشکیل می دهد.
مدیرکل گمرک استان یزد عراق، افغانستان پاکستان، هلند، هند، گرجستان و امارات متحده عربی را به ترتیب مقصد اصلی کالاهای صادراتی گمرک استان یزد ذکرکرد.
وی با بیان اینکه عراق اولین مقصد کالاهای صادراتی گمرک استان یزد است ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۶۶۷ هزار و ۵۶۸ تن کالا به ارزش ۱۶۸ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۸۰۷ دلار از گمرک استان یزد به عراق صادر شده است که ۷۶ درصد وزن و ۶۰ درصد ارزش کل صادرات این گمرک را شامل می شود.
چاوشی زاده تاکید کرد: گمرک استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری در بین ۱۲۴ گمرک صادراتی کشور رتبه ۹ را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرک استان یزد در پایان تراز بازرگانی استان یزد در این مدت را ۲۱۶ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۳۲۲ دلار مثبت ارزیابی کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..