سرشماری حیات وحش منطقه شکار ممنوع شیرکوه یزد

no-thumbs

رییس اداره محیط زیست شهرستان تفت از سرشماری گونه‌های جانوری در منطقه تحت مدیریت این شهرستان با حضور مسئولان و کارشناسان و مامورین اجرایی محیط زیست با همکاری همیاران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "محمدرضا خواجه" در این خصوص بیان کرد: هدف از این سرشماری تعیین شرایط زیستی و تعداد تنوع زیستی حیات وحش در دوره شش ماهه سال جاری در منطقه شیرکوه بود.

وی افزود: منطقه شکارممنوع شیرکوه با وسعتی حدود ۵۰ هزار هکتار همواره دارای اکوسیستم حساس کوهستانی با تنوع زیستی قابل توجه گونه‌های جانوری و گیاهی حائز اهمیت در سطح استان است.

خواجه با بیان این که رصد جمعیتی تنوع حیات وحش در قالب سرشماری طی مسیرهای تعریف شده توسط تیم سرشماری به اجرا در آمد، اظهار کرد: نتایج حاصل از این آماربرداری می‌تواند در تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود در منطقه و شناسایی تغییرات جمعیتی جهت مدیریت حفاظت یکپارچه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مسئول در پایان با تاکید بر این که نتایج حاصل از این سرشماری رضایت‌مند بوده است، از تلاش بی‌وقفه مامورین یگان حفاظت این واحد در حفظ و حراست از تنوع زیستی منطقه قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..