مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در یزد اعلام کرد:

جشنواره امام رضا(ع) ابزاری برای توسعه و عمق بخشیدن فرهنگ اهل بیت(ع) است

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،گفت:برگزاری جشنواره امام رضا(ع) ابزاری برای توسعه و عمق بخشیدن فرهنگ اهل بیت(ع) در داخل و سراسر جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید جواد جعفری طی نشستی با حضور مدیران منطقه ۴ کشور که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با بیان این مطلب افزود:جشنواره امام رضا(ع) به خوبی نشان داده است که می تواند در راستای توسعه فرهنگ دینی و آموزه های اسلام قدم بردارد.

وی بااشاره به اینکه وظیفه داریم در برگزار جشنواره امام رضا(ع) باارائه کارهای فاخر و اعتقادمندانه قدم های روبه جلویی برداریم،تصریح کرد:فضای معنوی وبانشاط ازآموزه های رضوی مهمترین برنامه بنیاد بین المللی امام رضا در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این جشنواره در سراسر استانها و حتی خارج از کشور است.

وی با تاکید برفعالیت های عمقی در برگزار جشنواره امام رضا(ع)،اظهار داشت:استفاده از ظرفیت های مردمی و همگانی در برگزاری این گونه جشنواره باید در دستور کار ارکان دولت و متولیان فرهنگ و هنر باشد.

جعفری در عین حال با قدردانی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ۴در برگزاری آبرومندانه جشنواره امام رضا(ع) و فعالیت های خلاقانه آنان،گفت:معتقدیم این جشنواره در سراسر کشور توانسته است تاثیر گذاری عمیقی را در بین مردم داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،در بخش دیگری از سخنانش از اجرای برنامه دهمین دوره جشنواره ملی فیلم رضوی یزد تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت:این جشنواره در یزد به خوبی در سراسر کشور علاقه مندان خاص خودرا پیدا کرده است و همچنین با ارائه آثار شاخصی که به دبیر خانه این جشنواره ارسال می شود توانسته است به یکی از جشنواره های مهم امام رضا(ع) تبدیل شود.

در این مراسم همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بااشاره به ظرفیت های مهم فرهنگی و هنری استان یزد،اظهار داشت:کهن شهر یزد با قدمت تاریخی و بزرگان دینی و فرهنگی خود یکی از قطب های فرهنگی کشور به شمار می رود.

علی غیاثی ندوشن به علمای بزرگ این استان اشاره کرد و گفت:شیخ عبدالکریم حائری،شیخ غلامرضا فقیه خراسانی،شهید محراب شهید صدوقی،مرحوم آیت الله خاتمی و… از بزرگان دینی کشور و استان یزد بوده اند.

وی همچنین به اصحاب سرشناس فرهنگی همچون ؛ مهدی آذری یزدی،وحشی بافق،ریاضی یزدی،فرخی یزدی و…اشاره کرد و افزود:این بزرگان از دیار یزد باعث تحولات جدی فرهنگی و هنری در کشور استان یزد بوده اند.

وی همچنین برگزاری و اهتمام به هرچه باشکوه برگزار شدن جشنواره های مرتبط با امام رضا(ع)تاکید کرد و گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری جشنواره امام رضا(ع)را از مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری خود می داند.

لازم به ذکر است در این نشست مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای منطقه ۴ نیز پیشنهادات و برنامه های خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنوراه امام رضا(ع)را عنوان نمودند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..