آغازعملیات نصب تجهیزات کوره گندله سازی بافق

no-thumbs

مدیر سایت پروژه گندله سازی بافق از ورود و آغاز نصب تجهیزات و سازه های کوره گندله سه چاهون این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) امیر معینی با بیان اینکه چند دستگاه تریلر تجهیزات و سازه های گندله سه چاهون بافق را وارد سایت این پروژه کردند افزود: پیمانکار مربوطه که از قبل تعین شده هم اینک مشغول نصب تجهیزات و سازه های این کارخانه است.

مدیر سایت گندله سازی بافق با اشاره به اینکه اولین محموله از تجهیزات وارد سایت گندله سه چاهون شد گفت: با پیگیری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بقیه سازه ها نیز بتدریج وارد مجموعه می شود و مهندسین پیمانکار نیز به جد پیگیر نصب تجهیزات مربوطه هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر پیگیری مدیرعامل شرکت ، مدیر عامل پروژه هم سخت در تلاش است تا طرح گندله سه چاهون پس از نصب تجهیزات، وارد مراحله بعدی و ساخت کامل کارخانه شود.
معینی اظهار امیدواری کرد؛ کمتر از ۳۶ ماه آینده، این پروژه مهم تکمیل شود و مردم و کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شاهد مراسم بهره برداری از این کارخانه باشند.
وی ادامه داد: این کارخانه، می تواند وضعیت اقتصادی و صنعتی بافق را متحول کرده و به میزان قابل توجهی ارزش افزوده و اشتغال برای شهر ایجاد و به ارمغان بیاورد.
معینی خاطر نشان کرد: همچنین نصب پای های روشنایی بلوار ورودی گندله سه چاهون بهمراه جاده اصلی ورودی سایت تکمیل و از امروز زیر سازی برای آسفالت ورودی نیز آغاز شده است.
کارخانه گندله پنج میلیون تنی یکی از طرح های مهم جوار معدنی بافق است که تحت عنوان گندله سه چاهون، عملیات اجرایی آن در سایت معدن چغارت این شهر آغاز شده است.
به گفته یونس الستی عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق ، این کارخانه با هزینه ای حدود ۱۲۲میلیون یورو از طریق فاینانس ساخته می شود.
ساخت مجتمع گندله سازی سه چاهون برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیاء مستقیم به منظور تامین خوراک اولیه فرایند احیا در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق، زمینه اشتغال بیش از یکهزار نفر فراهم خواهد شد.
گندله' محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..