چاپ کتاب رنگ‌آمیزی نقشه فرش ایرانی در یزد

no-thumbs

کتابی با عنوان "رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی" به نویسندگی "محمد رضا قاآنی" عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر و "لطف الله شکری" به چاپ رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  این کتاب که آموزش کاربردی رنگ و نقطه چین کردن نقشه فرش ایرانی است، توسط انتشارات شمال پایدار و با تیراژ یکهزار نسخه به چاپ رسید.

"محمد رضا قاآنی" از نویسندگان این کتاب در این باره اظهار کرد: از آنجا که درباره فن‌شناسی در حوزه نقشه فرش، کتابی در حد آموزش دانشگاهی موجود نبود و این کمبود هم از سوی دانشجویان و هم از طرف اساتید احساس می‌شد، لذا کتاب رنگ‌آمیزی نقشه فرش ایرانی بر مبنای داشته‌های خود، پژوهشگران و اساتید بزرگ فرش ایران، برای آموزش چگونگی رنگ‌آمیزی و نقطه چین کردن نقشه فرش تالیف شده است.

وی گفت:این کتاب ضمن بررسی تاریخچه نقاشی فرش ایران، سعی در آشنا ساختن بیشتر و بهتر هنرجویان از وسایل کار، مبنای رنگ و همچنین شیوه تولید نقشه و نگهداری آن دارد.

قاآنی در پایان ویژگی منحصر به فرد کتاب رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی را حضور اصول هنر تجسمی برای درک بهتر هنرجو از رنگ آمیزی فرش، قرارگیری تصاویر به منظور تفهیم بیشتر مطالب و همچنین ارزش‌گذاری به هنر سنتی و ایرانی، دانست.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..