تولید ۹۰ تن انار در هکتار توسط باغداران میبدی

no-thumbs

معاون جهاد کشاورزی میبد گفت: چند باغدار میبدی با افزایش دوبرابری شامل برداشت 90 تن محصول انار به عنوان باغدار نمونه به استان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  علی اصغر دهقانپور با اشاره به برداشت انار از یکهزار و ۳۰۰ هکتار باغ میبد اظهار کرد: این شهرستان بدلیل بالا بودن سطح زیرکشت و افزایش عملکرد در استان مقام نخست تولید محصول انار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سطح زیرکشت یکهزار و ۳۰۰ هکتار باغات انار در شهرستان میبد گفت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد ۴۹ تن در هکتار امسال ۵۳ هزار تن انار از باغ های این شهرستان برداشت کنیم .
دهقانپور با بیان اینکه خواستگاه انار در استان شهرستان میبد است و کشاورزان میبدی بالاترین عملکرد را دارند تصریح کرد: باید با برگزاری جشنواره انار و ایجاد بازارچه های مستقیم این محصول از مشکلات و دغدغه های باغداران بکاهیم .
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که انار مرغوب شهرستان میبد تحت برندها و بسته بندی های شهرستانهای دیگر و با قیمت بالا به فروش می رسد که باعث نگرانی و دلسردی باغداران شده است .
معاون جهاد کشاورزی میبد افزود : ارقام انار در شهرستان میبد بیشتر از نوع شیرین، میخوش ، عقدایی و بومی خود منطقه است.
صادقی پور از باغداران نمونه میبدی در ۳ هکتار سطح زیر کشت ۹۰ تن در هکتار انار برداشت و دلیل این موفقیت را شرکت در کلاسهای آموزشی جهاد کشاورزی،هرس و آبیاری به موقع ،تغذیه و کود مناسب حیوانی ذکر کرد.
باغدار دیگر میبدی نیز با همین روش۸۰ تن انار در هرهکتار در سطح زیر کشت ۲ هکتار برداشت کرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..