تجهیز زمین و باغ های ابرکوه به آبیاری نوین

no-thumbs

فرماندار ابرکوه با تاکید بر اجرای سامانه آبیاری نوین توسط کشاورزان گفت : تاکنون بیش ازدو هزارو 100هکتار از زمینهای زراعی و باغی این شهرستان با مشارکت کشاورزان و جهاد کشاورزی به این سامانه مجهز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  سیدنبی رسولی  در حاشیه جلسه شورای آب گفت : کشاورزی این شهرستان به خاطرشرایط بحرانی تهدیدمی شود و علاوه بر روش نوین آبیاری دولت باید درجهت انتقال آب به این شهرستان چاره اندیشی کند.

وی، لازمه موفقیت در جلوگیری از بحران آب را استفاده از کاشت محصولات کم آبخواه وتغییر الگوی کشت دانست و افزود: کشاورزی به عنوان بخش پایه و استراتژیک اقتصاد، تامین کننده غذا و مواد اولیه برای سایر بخش ها است.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی در این شهرستان تصریح کرد: ابرکوه بواسطه اراضی مستعد کشاورزی قطب تولید اکثر محصولات کشاورزی در استان یزد است.
این مسوول بابیان اینکه دربعضی از تولیدات محصولات کشاورزی از قبیل گندم وزردآلو دراستان مقام نخست را داریم ادامه داد: این شهرستان با ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی آیش نقش مهمی در تولید گندم، ذرت، و محصولات باغی استان دارد. رسولی یادآورد شد: سالانه بیش از ۱۸۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی ودامی توسط شش هزار بهره بردارکشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..