شهرداریهای استان یزد بدنبال در آمد پایدار باشند

no-thumbs

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: شهرداریها باید بدنبال درآمد و منابع در آمدی پایدار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید رضا خادمی در جلسه تکریم و معارفه شهردار بافق که با حضور امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسوولان محلی در سالن اجتماعات کانون فرهنگی با هنر برگزار شد، افزود: این شهر ذخایر معدنی غنی و نادر دارد و شهرداری می تواند با سرمایه گذاری اصولی، در آمد پایدار را پیگیری کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری یزد گفت: دولت برای اینکه یتواند جلوی مهاجرت را بگیرد سهم قابل توجه ای از مالیات برارزش افزوده شهرهای بزرگ را به شهرهای کوچک می پردازد.
وی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال ، دولت هفت هزار میلیارد ریال به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کمک کرده که با توزیع آن سهم استان یزد نیز مشحص می شود.
خادمی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۰ هزار ریال هم برای تامین قیر رایگان راههای روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.
وی پرداخت این مبلغ را از محل بند 'ح' تبصره ۹ و بند 'ی' تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ عنوان کرد.
این مسوول کمک دولت به شهرداری ها را مناسب خواند و در همین راستا از دستگاههای اجرایی خواست تا ظرفیت های خالی ، اماکن فرهنگی و سالن های ورزشی خود را به شهرداری اجاره دهند.
وی همچنین استفاده از ظرفیت های خیری را مهم دانست و افزود: برای ایجاد اماکن تفریحی ، فرهنگی، ورزشی جوانان و ساخت پارک می توان از کمک مالی خیران خارج از شهرستان استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری یزد، تهیه لایحه مدیرت شهری جهت تقویت جایگاه شهرداری ها، تشکیل کمیسیون خاص کلانشهرتهران و سایر کلان شهر ها برای بررسی مسائل خاص شهرداری ، تهیه هشت سند آسیب شناسی ، تهیه لایحه در آمد پایدار شهرداری ها ، توجه ویژه به شهرهای کوچک و کمک به شهرداری های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در بودجه پارسال و سالجاری را از اقدامات دولت بر شمرد.
این مسوول بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ، ایجاد فضای سبز مناسب، رعایت ضوابط زیبا سازی و تصویب طرحهای عمرانی در دفتر فنی استانداری و اخذ تائیدیه ازکارشناسان طرح ترافیک تاکید کرد.
فرماندار بافق هم در این آئین به ظرفیت های شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: این شهرستان در برنامه ششم توسعه به قله پیشرفت و توسعه خواهد رسید.
سید مهدی طلایی مقدم شهر بافق را پویا و زنده با آینده ای درخشان خواند و افزود: صنایع جوار ریلی ، پرورش ماهی تیلاپیا، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های خوبی است که تا سه الی چهار سال آینده این شهرستان را متحول کند.
در پایان ضمن قدر دانی از زحمات دوساله شهردار پیشین، سید علی نوروز زاده به عنوان شهردار جدید بافق معرفی شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..