جای خالی «دانش» در مسابقات قرآن

no-thumbs

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برگزاری استانی مسابقات قرآن کریم گفت: حاج حسن دانش همواره در این رقابت‌ها به ویژه در مرحله بین‌المللی خوش درخشید و جای خالی او اکنون به شدت احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی،در نشستی خبری با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، معتبرترین مسابقات قرآن کشور است و تا مرحله بین‌المللی ادامه می‌یابد، اظهار داشت: افراد شاخصی همچون مرحوم حاج حسن دانش و استاد شایق از استان یزد هر سال در این رقابت‌ها خوش درخشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال بخش شهرستانی مسابقات قرآن کریم به اتمام رسیده و با تغییرات ایجاد شده، مسابقات در دو گروه سنی بزرگسال شامل شرکت‌کنندگان از ۱۸ سال به بالا و گروه سنی زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مسابقات در گروه سنی زیر ۱۸ سال با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

میرجلیلی خاطر نشان کرد: مسابقات گروه سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های حفظ، حفظ ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و ۲۰ جزء، قرائت، ترتیل، ابتهال، اذان و … برگزار شد و ۲۵۴ نفر شامل ۲۱۴ نفر از برادران و ۱۳۰ نفر از خواهران به مرحله استانی راه پیدا کردند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و مرحله استانی در روزهای ششم تا هشتم آبان‌ماه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد برگزار خواهد شد.

وی از حضور قاری مصری در این مسابقات خبر داد و گفت: این قاری مصری در شش محفل قرآنی در مناطق مختلف استان یزد حضور خواهد یافت.

میرجلیلی همچنین یادآور شد: مسابقات امسال قرآن کریم در استان یزد با عنوان و یادبود «استاد حاج حسن دانش» از قربانیان حادثه منا برگزار می‌شود و با وجود اینکه جای خالی این استاد و قاری برجسته بین‌المللی به شدت احساس می‌شود، امیدواریم بتوانیم هزاران حاج حسن در استان یزد پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال در مسابقات بین‌المللی، نفر اول سال قبل در افتتاحیه مسابقات به قرائت قرآن می‌پردازد، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال قبل، حاج حسن دانش، قربانی فاجعه منا، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود، امسال باید او به قرائت قرآن مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی می‌پرداخت اما متاسفانه جای او خالی است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه در استان یزد ظرفیت‌های قرآنی بسیار بالایی وجود دارد و کودکان، نوجوانان و جوانان این استان انس بسیار زیادی با قرآن دارند، دست یافتن به این مهم دور از دسترس نیست.

میرجلیلی ادامه داد: علاوه بر رشته قرائت، در رشته حفظ قرآن کریم نیز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ قرآن، فعالیت‌های خوبی در استان یزد در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: مسابقات کشوری در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار امیدواری کرد که امسال با مشارکت آموزش و پرورش بتوانیم فراگیری بیشتری در جذب کودکان و نوجوانان استان یزد برای شرکت در مسابقات قرآن داشته باشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..