دستگیری دو جاعل کلاهبردار در یزد

no-thumbs

رئیس پلیس آگاهی استان یزد از شناسایی و دستگیری دو جاعل کلاهبردار خبر داد که با جعل سند و فروش ملک های مسکونی در شهر یزد، هفت میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز علیرضا خالقی گفت: چندی پیش بود که فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی، به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد دو نفر کلاهبردار با استفاده از سند و وکالت نامه جعلی با فروش یک قطعه زمین مسکونی به وی مبلغی را از او کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات لازم متوجه شدند این افراد در ابتدا زمین های مسکونی را که مالکان آنها فوت شده اند و یا در خارج از استان سکونت دارند شناسایی کرده و سپس با تنظیم قولنامه و وکالت نامه های صوری به فروش می رسانند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به انجام کار اطلاعاتی و دستگیری متهمان در کوتاه ترین زمان ادامه داد: متهمان دستگیر شده به هویت 'م.ه' ۵۰ ساله و 'الف.ح' ۴۵ ساله در بازجویی های اداره پلیس به جعل اسناد و مدارک و فروش زمین های مسکونی با وکالت نامه و قولنامه جعلی به شهروندان اعتراف کردند.
خالقی گفت: با تلاش ماموران پلیس ۵نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و با دستور مقام قضایی رسیدگی به موضوع این پرونده و شناسایی دیگر مالباختگان در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: شهروندان توجه کنند ملکی را که خریداری می کنند حتما مالک حقیقی ملک، فرد فروشنده باشد و اگر 'ملک' بیش از یک مالک دارد تمامی مالکان آن حضور داشته و قرارداد را امضا کنند و در صورتی که ملک دارای وکالت نامه است در خصوص اصالت اسناد مالکیت و محل ملک استعلام شود.

بخش نظردهی بسته شده است..