۵۰۰موقوفه درآمدزا در یزد به نام سیدالشهدا (ع)

no-thumbs

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: از مجموع 12 هزار موقوفه و رقبه استان 500 موقوفه درآمدزا به نام اباعبدالله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت الاسلام غلامرضا عادل در جمع خبرنگاران استان تعداد نیات واقفین در زمینه امام حسین (ع) را سه هزار و ۳۰۰ مورد بیان کرد و افزود: این نیات در زمینه های مختلف مانند روضه خوانی ، تعزیه خوانی ، اطعام و عزاداری است.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع ) تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست و دشمنان تمام توان خود را برای وارد کردن آسیب به نهضت امام حسین (ع) بکار گرفته اند.
عادل در ادامه با بیان اینکه احیای موقوفات یکی از الویتهای کاری این اداره کل است اظهار کرد: ۶۰درصد موقوفات استان در زمینه کشاورزی است .
وی اظهار داشت: برخی موقوفات استان در بافتهای فرسوده واقع شده و امکان مرمت و بازسازی برای انها نیست همچنین برخی آب انبارهای استان در گذشته وقف شده اند امروز استفاده کاربری ندارند.
عادل اضافه کرد: البته برای بازسازی برخی از موقوفات استان برنامه ریزی شده و نسبت به تغییر کاربری و جذب سرمایه گذاری انها اقدام شده است.
***سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۱ بقاع متبرکه یزد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۱بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر وعاظ و طلاب استان ۲۴ مبلغ از قم در این طرح همکاری دارند.
وی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین اقشار مختلف مردم و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی را از اهداف اجرای طرح یاد شده بیان کرد و افزود: همچنین در این زمینه خیمه ها معرفت به منظور بهره گیری از روشهای تبلیغی نوین ، ارتقاء سطح دینی و معرفتی اقشار مختلف و انس هرچه بیشتر جوانان و پاسخگویی به سوالات، شبهات، راهنمایی و مشاوره راه اندازی شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد راه اندازی ایستگاه های'همه واقف باشیم' را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی بیان کرد که کارشناسان به سوالات مربوط به موقوفات پاسخ خواهند داد.
وی گفت: برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی، سوگواره احلی من العسل ،
تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا، شام غریبان و برپایی نمایشگاه فرهنگی در سطح امامزاده های شاخص استان از اهم این برنامه ها این اداره در ایام محرم است.
*** حضور یکهزار نفر در مسابقات سراسری قران کریم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به مسابقات سراسری قران کریم بالای ۱۸ سال در استان گفت: مجموعا یکهزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که ۲۵۴ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.
عادل با بیان اینکه مسابقات استانی قران کریم در روزهای ششم، هفتم و هشتم آبانماه برگزار می شود افزود: برگزاری شش محافل انس قرآن در سطح استان از دیگر برنامه های مسابقات یاد شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..