طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۱ امامزاده یزد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 51 امامزاده استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ،حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، در نشستی خبری ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) در راه خدا آنچه از جان و مال و فرزند داشت، با اخلاص تقدیم کرد و در روایاتی از ایشان نقل شده که فرمودند: اگر دین جدم الا به کشتن من زنده نخواهد ماند، پس ای شمشیرها دریابید مرا.

وی عنوان کرد: واقعه کربلا و قیام عاشورا، رویدادی تاریخی در مسیر احیای دین، احیای خردورزی، احیای انسان‌دوستی و احیای قرآن بود و امام حسین (ع) با بینش و بصیرت خود دست به احیای آن زد و این واقعه تاریخی باید به ما بیداری دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: امروز دشمنان تمام نیرو و قدرت خود را برای ضربه زدن به نهضت اسلام و نهضت حسینی متمرکز کرده‌اند و به لحاظ اعتقادی در دین ما شبهه وارد می‌کنند که این بیداری خاص را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: کسانی که در پرتو حسینی از غفلت بیدار شده‌اند، نباید اجازه دهند این شبهات در ذهن و روح مردم و جوانان ما اثرگذار شود و وظیفه همه مسلمانان به ویژه مبلغان دینی و رسانه‌ها است که به سیل شبهاتی که امروز به دین وارد می‌شود، پاسخ بگویند.

عادل با بیان اینکه مجموعه اوقاف نیز که به نوعی گره خورده با نام امام حسین (ع) است، به سهم خود تلاش می‌کند تا بصیرت عاشورایی را در دل همگان بیدار کند و قیام عاشورا را برای همگان تبیین کند، عنوان کرد: در این راستا، طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم امسال در ۵۱ امامزاده استان یزد در حال اجراست.

وی افزود: این طرح در برخی از امامزادگان از اول محرم آغاز شده و در برخی دیگر نیز در دست اجرا است که در قالب آن ضمن اجرای برنامه‌های عزاداری، ۲۴ مبلغ دینی از اداره کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه در خیمه‌های معرفت این امامزادگان حاضر شده‌اند و به سئوالات و شبهات دینی پاسخ می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: در قالب این طرح و در خیمه‌های معرفت، مشاوره‌های مذهبی، خانواده، مشاوره برای وقف و ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه «لبیک یا حسین (ع)» در روز پنج‌شنبه اول محرم و همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه، عنوان کرد: همایش احلی من‌العسل نیز ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان با هدف گرامیداشت حضرت قاسم (ع) نوجوان کربلا، برگزار می‌شود.

عادل همچنین از برنامه‌ریزی برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا، راس اذان ظهر در تمام امامزادگان و بقعه‌های متبرکه استان یزد خبر داد و افزود: نماز ظهر عاشورا به هیچ وجه تحت تاثیر هیچ برنامه‌ای قرار نخواهد گرفت و اصلی‌ترین هدف قیام اباعبدالله الحسین (ع) در یزد اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان یزد بیشترین حجم موقوفات مربوط به روضه‌خوانی امام حسین (ع)، عزاداری ایام محرم و صفر و اطعام عزاداران حسینی است، اظهار داشت: در حال حاضر به جز ۴۰۰ حسینیه موقوفه در استان یزد، ۵۰۰ موقوفه فعال و دارای درآمد، وقف مراسم‌های یاد شده هستند.

وی افزود: بخشی از موقوفه‌ها نیز فاقد درآمد هستند و کاربری خود را از دست داده‌اند اما در صورتی که آنها نیز در آمار گنجانده شوند، شاید بتوان گفت نیمی از موقوفات استان یزد به نحوی گره خورده با مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..