نماهنگ اذان در اردکان تولید می‌شود

no-thumbs

کار تصویربرداری نماهنگ اذان با محوریت مساجد و ابنیه تاریخی اردکان با همکاری شورای اسلامی و شهرداری اردکان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،حمیدرضا مستوفی، کارگردان نماهنگ اذان درباره نماهنگ اذان اظهار داشت: این نماهنگ پنج دقیقه‌ای بر مبنای اذان موذن‌زاده اردبیلی و با تصاویری ماندگار از مساجد تاریخی و بافت قدیم این شهر در حال تصویربرداری است.

وی افزود: تهیه‌کنندگی این نماهنگ را مهدی شاکر از تهیه‌کنندگان پیشکسوت صدا و سیمای مرکز یزد بر عهده دارد و پس از آماده شدن، از شبکه تابان یزد پخش خواهد شد.

مستوفی با بیان اینکه برای نخستین بار در ساخت این نماهنگ از دو «هلی‌کم» حرفه‌ای استفاده شده است، تصریح کرد: استفاده از نماهای هوایی، حس معنویت و عظمت الهی در مساجد تاریخی اردکان را تقویت می‌کند و خوشبختانه نماهای بسیار زیبایی از جاذبه‌های گردشگری، مساجد و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان ضبط و ثبت شده است.

کارگردان این نماهنگ اضافه کرد: تصویربرداری این نماهنگ، طی چهار روز انجام شده و در حال تدوین آن هستیم.

وی ادامه داد: این نماهنگ با حضور مردم و مسئولان در یکی از روزهای ماه محرم در سینمای دیجیتال آیت‌الله خاتمی (ره) رونمایی و سپس پخش آن در شبکه تابان آغاز خواهد شد.

مستوفی با قدردانی از شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان برای تصویب و حمایت از این طرح هنری گفت: نماهنگ اذان برای نخستین بار در یکی از شهرستان‌های استان و با محوریت مساجد تاریخی اردکان تولید می‌شود و صدا و سیما نیز به علت کمبود اینگونه آثار تصویری، این نماهنگ را پخش خواهد کرد.

این کارگردان اردکانی اظهار امیدواری کرد: فیلمنامه یک فیلم مستند داستانی ۹۰ دقیقه‌ای با عنوان «به اردکان خوش آمدید» که با هدف معرفی فرهنگ اصیل و غنی مردم اردکان برای بررسی و تصمیم‌گیری به کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان ارائه شده نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این فیلم از زاویه نگاه یک زوج تهرانی، شاهد مهمان‌نوازی و فرهنگ دینی و اصیل مردم اردکان به ویژه لهجه شیرین اردکانی، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان در شهر اردکان و بخش‌های خرانق، عقدا و مرکزی، صنایع دستی مثل زنجیرسازی، خورجین بافی، زیلوبافی، سبدبافی و قالی بافی و غذاهای محلی خواهیم بود و در نگارش دیالوگ‌ها از اصطلاحات، واژگان و ضرب‌المثل‌های بومی و متداول اردکانی نیز بهره گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب این طرح از هنروران و عوامل فنی متخصص بومی نیز در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با نگاه مثبت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان، طرح تولید این فیلم مصوب و هرچه زودتر پیش تولید این اثر ماندگار که شامل انتخاب بازیگران حرفه‌ای و عوامل فنی متخصص و متبحر است، آغاز شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..