برپایی نمایشگاه “اسناد محرم” در یزد

no-thumbs

به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، نمایشگاهی از اسناد و تصاویر تاریخی با موضوع عزاداری در ماه های محرم و صفر، در تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد برپا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز در ادامه برپایی نمایشگاه های مناسبتی در یزد، منتخبی از اسناد و تصاویر مربوط به محرم و آئین های عزاداری، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نمایش گذاشته شده است.

فرامین حکومتی با موضوع ممنوعیت تشکیل مجالس عزاداری در سال۱۳۱۵ شمسی، دستور فرمانداری کل به شهربانی یزد مبنی بر مراقبت از مراسم عزاداری و جلوگیری از سوء استفاده ماجراجویان از تجمعات در سال ۱۳۳۰ شمسی و تصمیمات کمیسیون وزارت کشور و ایجاد محدودیت برای وعاظ در سال ۱۳۲۱ شمسی از جمله اسنادی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

دعوتنامه ها، گزارش مقامات از نحوه مراسم عزاداری و تصاویری از برگزاری نماز ظهر عاشورا و عزاداری یزدی ها در سال های دور، از دیگر اسناد موجود در این نمایشگاه می باشد.

  گفتنی است این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ تا تاریخ سوم آبانماه در محل خانه لاری ها واقع در خیابان امام خمینی(ره)، محله فهادان، پذیرای عموم خواهد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..