کتابخانه تخصصی نابینایان یزد آغاز به کار کرد

no-thumbs

محل جدید کتابخانه تخصصی نابینایان شهرستان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان، جمع زیادی از جامعه نابینایان استان و اعضای این کتابخانه به بهره‌برداری رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: بعد از بهسازی فضای کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد که با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان صورت گرفت، کتابخانه تخصصی نابینایان نیز از فضای اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد جدا شد و به جنب ساختمان کتابخانه امام علی(ع) ‌انتقال یافت.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: از اقدامات بسیار خوبی که بعد از انتقال این بخش به محل جدید انجام شد، آماده‌سازی فضای مناسب و مطلوب برای استفاده بهتر کم‌بینایان و نابینایان یزدی بود و از جمله این اقدامات، اصلاح وردوی بخش نابینایان بود که با ایجاد راه دسترسی مستقل از کتابخانه، امکان رفت و آمد آسان‌تر اعضای فعال کم‌بینا و نابینا فراهم شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های زوج کتابدار نابینا و کم‌بینای یزدی در رشد و بالندگی کتابخانه نابینایان یزد گفت: از جمله اقدامات ارزشمند این دو کتابدار خدوم و پرتلاش که قرار است در برنامه امروز رونمایی شود، چاپ جلد اول و دوم کتاب نهضت سوادآموزی است که با خط بریل برای استفاده نوسوادان نابینا تهیه شده است.

دوست فاطمی‌ها از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان که همکاری و تعامل ویژه‌ای برای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه نابینایان یزد داشته‌اند، قدردانی کرد.

"روح‌اله رنجبر" کتابدار نابینای کتابخانه نابینایان استان نیز در سخنانی، از حضور همه مسئولان در آیین بهره‌برداری از محل جدید کتابخانه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نابینایان و کم‌بینایان نیازی به ترحم از سوی مردم ندارند، تأکید کرد: نابینایان نیازمند این هستند که مردم و خانواده‌ها آنها را درک کنند و برای رسیدن به موفقیت، یاری دهند.

رنجبر افزود: همه باید با مهروزی و نگاه درست به حقیقت زندگی نابینایان، به آنها کمک کنیم خود را در جامعه اثبات کنند و توانمندی‌های فراوان و سرشار خود را بروز دهند.

وی با ذکر پیشینه‌ای از تأسیس و توسعه کتابخانه نابینایان گفت: این کتابخانه در  حال حاضر و با تلاش کتابداران و اعضای آن به موفقیت‌های ارزشمندی در زمینه جذب عضو، تولید کتاب گویا و بریل و همچنین ارائه آموزش‌های مختلف علمی و هنری به اعضای خود دست یافته و هم‌اکنون نیز قریب به ۶۰۰ عضو فعال دارد.

در پایان آیین بهره‌برداری از محل جدید کتابخانه نابینایان استان، از سمانه فتاحی و روح‌اله رنجبر زوج کتابدار کم‌بینا و نابینای کتابخانه با اهدای لوح سپاس و هدایایی، تقدیر شد.

اجرای تواشیح، شعرخوانی و نمایش‌نامه‌خوانی توسط اعضای جامعه نابینایان استان، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در حاشیه این مراسم ازدو جلد کتاب بریل تولید شده توسط کتابداران نابینای کتابخانه تخصصی نابینایان یزد رونمایی شد.

در این مراسم که "صالح جوکار" نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، "سیدمحمدرضا سیدحسینی" معاون عمرانی استاندار، "محمود شاکری" فرماندار یزد، مدیران کل کتابخانه‌های عمومی، ورزش و جوانان و بهزیستی استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور  داشتند، محل جدید کتابخانه تخصصی نابینایان یزد در ساختمان جنب کتایخانه عمومی امام علی(ع) راه‌اندازی شد.

بخش نظردهی بسته شده است..