گلایه‌مندی مدیر عامل جامعه نابینایان یزد

no-thumbs

مدیر عامل جامعه نابینایان یزد به نمایندگی از معلولان استان به ارائه گلایه‎‎های این قشر از جامعه یزد و سیاستگذاری های عرصه شهری، فرهنگی و اجتماعی در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز روح‌الله رنجبر نبود مناسب سازی در اماکن شهری و دانشگاه های یزد را از جمله بی‌مهری های برآمده از مدیریت و سیاستگذاری های نادرست در استان دانست و گفت: سال‌هاست که وقت بسیاری از مسؤولان ما برای حضوری یک تا دو ساعته در جمع معلولان استان تنگ است.
وی ادامه داد: معلولیت فرصتی برای شکوفا کردن استعداد ها و نمایش توانایی های انسان هایی است که به ظاهر معلول اند ولی در باطن پر از انرژی و توانند.
رنجبر افزود: مدت بسیاری است از مقامات ارشد استان درخواست وقت ملاقاتی برای بیان دغدغه های قشر نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی حرکتی داریم اما پس از ماه ها هنوز وقت مسؤولان پر است و وعده دیدار فرا نمی‌رسد.

روح‌الله رنجبر گفت: امسال برای نخستین بار در یزد، جامعه ی نابینایان و کانون ناشنوایان با همکاری انجمن علمی گروه مددکاری دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه یزد، همایشی را برگزار کردند تا ثابت کنند که معلولیت نه تنها محدودیت نیست بلکه یک فرصت است.
وی با بیان سمت چهار نفر از آن مسؤولان، خطاب به دانشجویان دانشگاه یزد گفت: شما دانشجویان، مدیران آینده این سرزمین می‌شوید و شاید اندیشه فعلی شما، سخن اکنون مرا درک کند و در موقعیت‌های دیگر چنین نباشد.
رنجبر درباره ی حضور کم رنگ معلولان در جامعه عنوان کرد: اقلیت معلول جامعه ما به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی، نمی‌توانند در جامعه حضور پررنگ داشته باشند؛ آن هم در عصری که عصر ارتباطات و اطلاعات است.
مدیر عامل جامعه نابینایان استان که خود نیز نابینای مطلق است، ادامه داد: ما معلولانمان را زجر کش می‌کنیم  و ای کاش شعورمان را به شعارمان نفروشیم.
وی گفت: درود بر آیت الله مرحوم روح الله خاتمی، درود بر او که یزد و دردمندان یزدی را در برهه‌ای از زمان، همانگونه که شایسته بود، پذیرا بود.

بخش نظردهی بسته شده است..