دومین سوگواره شعر عاشورایی «داغ غزل»درابرکوه

no-thumbs

دومین سوگواره شعر عاشورایی «داغ غزل» در مهردشت بخش بهمن ابرکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دبیر اجرایی دومین سوگواره شعر عاشورایی «داغ غزل» اظهار داشت: هدف از برگزاری این سوگواره، معرفی شهر مهردشت و پتانسیل فرهنگی آن به استان و کشور با تولید و نشر آثار فاخر آیینی در مدح امام حسین (ع) و یارانش بود که با حضور شاعرانی از استان فارس و یزد و با استقبال مردم ابرکوه برگزار شد.

رضا عباسی مهرآبادی افزود: امیدواریم این اقدام فرهنگی زمینه‌ای برای دیده شدن و همکاری بیشتر مسئولان استانی در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیشتر و بهتر در شهر مهردشت باشد.

وی ادامه داد: از بین آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره، ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده از سوی داوران معرفی شد و از صاحبان آنها تجلیل شد.

عباسی خاطر نشان کرد: این سوگواره به همت شهرداری مهردشت و با همکاری حوزه مقاومت امام خمینی (ره)، آستان مقدس امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) مهردشت و کانون ادبی پروین برگزار شد.

دبیر اجرایی دومین سوگواره شعر عاشورایی داغ غزل بیان کرد: اجرای نوای عزاداری محلی مهردشت، سخنرانی امام جمعه بخش بهمن و تقدیر از دست‌اندرکاران و زحمتکشان این برنامه، بخش‌های دیگری از این سوگواره بود.

این فعال فرهنگی ابرکوه ادامه داد: از مسئولان شهرستان ابرکوه و استان یزد می‌خواهیم تا برای احداث سالن آمفی‌تئاتر در این شهر چاره‌اندیشی کنند.

عباسی افزود: پتانسیل اجرای امور فرهنگی و هنری در این شهر بالا است و جوانان برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و به نمایش در آوردن این آثار نیازمند مکانی مناسب هستند.

دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی شهر مهردشت با اشاره به مشکلاتی که برای برگزاری این سوگواره با آن روبه‌رو بوده‌اند، عنوان کرد: با شرایط و امکانات موجود برای برگزاری چنین برنامه‌هایی، بیشترین مدت و نیروی کاری صرف آماده کردن سالن، سن و چیدمان صندلی می‌شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..