فعالیت ۱۴دفتر حمل و نقل روستایی در استان یزد

no-thumbs

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد از فعالیت 14 دفتر حمل ونقل روستایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا بشیری  گفت : این دفترها با هدف ارتقای کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان روستاهای محروم و ارائه خدمات مطلوب به استفاده کنندگان و همچنین توسعه آبادانی این مناطق فعالیت می کنند.

وی افزود: در مجموع تاکنون ۴۵ دفتر روستایی در سطح استان یزد کد فعالیت گرفته اند .
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد ادامه داد: تسهیلات واگذار شده ۲ دستگاه ون غزال و ۱۹ دستگاه پژو ۴۰۵ و سمند است که از این تعداد ۹ دستگاه از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و ۱۰ دستگاه از محل تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تامین شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان درباره تعداد مسیرهای روستایی نیز گفت: تا پیشتر ۱۹ مسیر روستایی مصوب داشتیم که این تعداد در حال حاضر حسب جلسات سال ۱۳۹۳ با نمایندگان فرمانداری ها و بخشداران مورد بازنگری قرار گرفته و به ۴۶ مسیر فعال و ۵۹ مسیر پیشنهادی افزایش یافته است.
از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود ۱۸ درصد در ۱۱۴۳روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
از این تعداد روستاها نیز ۱۰۲۵روستا دارای سکنه دائمی و ۱۱۸روستا سکنه فصلی دارند که در ۷۰۳روستا جمعیت زیر ۲۰ خانوار ساکن است و حتی در ۴۶۵ روستا از تعداد یاد شده تنها یک تا چهار خانوار جمعیت زندگی می کنند و در بقیه روستاها که ۴۴۰روستاست جمعیت خانوارها بیش از ۲۰خانوار است.
حمل و نقل و پایانه های استان شامل ۷۵۵ دستگاه وسیله شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه است.
هم اکنون ۳۷ شرکت، موسسه و دفتر نمایندگی در بخش حمل و نقل استان یزد فعالیت می کنند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..