کاهش 42در صدی درآمد گمرک یزد:

درآمد شش ماهه گمرک یزد به ۱۸۸ میلیارد ریال رسید

مدیرکل گمرک استان یزد درآمد ۶ ماهه نخست سال جاری این گمرک را ۱۸۸ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۹۸۳ ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیداصغر چاوشی‌زاده در این رابطه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۸۱۲ تن کالا به ارزش۶۳ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۶۴۹ دلار از طریق گمرک یزد به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد رشد و از نظر ارزش ۱۰درصد کاهش را نشان می‌دهد.


وی افزود: کالاهای وارداتی گمرک استان یزد در این مدت طی ۷۲۵ فقره اظهارنامه واردات قطعی به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.


چاوشی‌زاده اظهارداشت: ماشین آلات خط تولید، قطعات یدکی ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی عمده کالاهای وارداتی گمرک یزد هستند که ترخیص آنان در اولویت کاری گمرک قرار دارد.


مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: گمرک استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری در بین ۸۸ گمرک وارداتی کشور رتبه ۳۷ و گمرک منطقه ویژه اقتصادی یزد نیز رتبه ۴۴ را به خود اختصاص داده است.


مدیرکل گمرک استان یزد در ادامه به وضعیت صادراتی گمرک یزد اشاره کرد و از رشد ۹ درصدی ارزش و ۲۱ درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۸۰ هزار و ۹۸۷ تن کالا به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۷۰ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزش ۹ و از نظر وزن ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.


مدیرکل گمرک استان یزد همچنین تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرک استان یزد در این مدت را ۱۴ هزار و ۵۸۳ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.


چاوشی‌زاده همچنین با اشاره به عملکرد بخش مسافری گمرک یزد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۲۷۶ مسافر با ۸۴ سورتی پرواز به کشور وارد شده‌اند که از نظر تعداد مسافر ۵۵ درصد و از نظر تعداد پرواز ۵۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


مدیرکل گمرک استان یزد در پایان به عملکرد بخش امانات پستی این گمرک اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۹۴ بسته پستی به وزن ۲ هزار و ۴۶۱ کیلیوگرم به کشور وارد شده است که از نظر تعداد بسته ۳۷ و از نظر وزنی ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..