حضور یک دولتی در انتخابات:

آیا قائم مقام وزیر نفت کاندیدای مجلس از حوزه یزد می شود؟

در حالیکه برخی منابع آگاه از حضور قائم مقام وزیر نفت بعنوان کاندیدای مجلس حوزه انتخابیه استان یزد می دهند،شواهد موجود نشان می دهد که وی به هیچ وجه نمی تواند در این دوراز انتخابات کاندیدای مجلس دهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از تابناک یزد،طبق بررسی های بعمل آمده وی هنوز سمت قائم مقامی وزارت نفت را برعهده دارد،بنابراین طبق قانون عملا نمی تواند در این دور از انتخابات شرکت کند.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۷ اسفند امسال برگزار می‌شود، کاندیداهای انتخاباتی تا ۲۸ خرداد فرصت داشته اند از سمت دولتی استعفا دهند.لذا با توجه به این موضوع سید کاظم وزیری هامانه نمی تواند در این دور از انتخابات مجلس شرکت کند.

وی همچنین در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مردم یزد اعلام کاندیداتوری کرد و رقیب اصلی وی محمد صالح جوکار بود که با کسب اکثریت آرا پیروز شد و وزیری هامانه در این انتخابات شکست خورد و رای کافی را برای تصدی کرسی مجلس به دست نیاورد.او در گذشته در سمت‌هایی چون معاون وزیردر پالایش وپخش، معاون وزیر در برنامه ریزی، معاون وزیر در امور هماهنگی، معاون وزیر در امور اشتغال، عضو هیئت مدبره چهار شرکت اصلی وزارت خانه، رئیس هیئت مدیره شرکت اویک و قائم مقام مدیرعامل شرکت کالای لندن و…. به فعالیت پرداخته‌است.همچنین دردولت حسن روحانی نیز، بیژن زنگنه در نخستین روزهای فعالیت کاری خود در وزارت نفت با صدور حکمی سیدکاظم وزیری هامانه وزیر اسبق نفت در دولت نهم را به عنوان قائم مقام جدید وزارت نفت منصوب کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..